What’s worth measuring - working with KPI in practice

A sales director announced to his team that the company expects sales to increase by 20% next year. From the point of view of salespeople, the current results seem optimal and the target doesn’t seem very realistic. See how it can be accomplished with the help of a simple Key Performance Indicators (KPI) tool.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_8_20.jpg

I've been observing the work of sales teams for many years and I’ve noticed that salespeople are often satisfied with implementing their current sales plans. Ideally, they shouldn’t stop at this, but should strive for further development - constantly assessing their achievements, looking for opportunities to improve and make the necessary changes in their sales process. It may sound like too much to ask for, but every manager would like to have such salespeople on their team.

Do you know your client?

Even the best salespeople sometimes wonder if they’re doing everything they can to achieve their goals. It is worth analysing your activities and their effects from time to time, answering the following questions:

  • Do I know how much my best client buys from me?
  • Do I know how my sales have increased year-on-year in the last three years?
  • How can I further develop our relationship?
  • Do I talk with clients about their needs?
  • What is my competition doing better than me?
  • Do I devote the same amount of energy to acquiring new clients as I devote to regular clients?
  • How many and what new products/services have I introduced to regular clients in the last year?
  • Do I have enough knowledge about my products/services, do I know their strengths and weaknesses?
  • How is my offer different from the competition’s?
  • Do I prepare for meetings with clients?
  • How much time did I invest in my development last year?

This is just an example - you can prepare your own set of questions, depending on your needs and what you want to explore. Analysing your own actions will help you quickly improve your sales efficiency, provided that your actions are planned and systematically monitored.

What is worth knowing about KPI?

The main purpose of such planning is to use historical and current data to improve results, giving you the ability to replace ineffective actions with actions that will increase sales. On the other hand, monitoring aims to assess the effectiveness of actions as compared to your planned goals. KPI (Key Performance Indicators) are a tool for combining planning with monitoring. KPI cover various measurements which help you evaluate a company’s or a salesperson’s performance, and which help you gain information on which areas are inefficient.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.