Results under control - managing the sales funnel

Have you ever looked at your calendar with the feeling that you don’t know what to do and where you stand? If your boss asks you how much you’ll sell this month, do you just make up a number? Do you have the impression that your sales happen accidentally? Do you feel that you devote too much time to some clients, and that not much comes out of it? If you answered yes to these questions, don’t worry - it’s not just you.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_7_2.jpg

The best solution in a situation where you don’t fully control your sales activities is to analyse your sales funnel. In this way, you’ll gain information about the entire sales process and take control over it. You’ll be able to determine your strengths and weaknesses, organize your activities, take steps that will increase your sales and answer your boss’s difficult questions about your end-of-the-month results.

Build

A sales funnel is nothing but a division of the sales process into stages, presented in a visual form, so you know where your client - and more than that, your money - is located. Organizations approach the funnel concept differently. Some companies have their sales funnels integrated with their CRM system. This enables them to analyse many different indicators, which in turn facilitates both the acquisition of information and the sales work itself. There are also companies (even large ones) that don’t use sales funnels at all.

Regardless of where you work, to have a real impact on your results, you need to know where you stand. The first thing you should do after reading this article is to think about what your sales funnel looks like. You can approach it from the general, organizational level (from obtaining a lead to closing the sale or providing after-sales service) or only in the compartment you deal with personally and for which you are responsible.

The sales funnel can be divided into three main elements:

1. TOFU (Top of the Funnel)

This is the stage where the client learns about you and your product or service. If you work in direct sales, this will be your first visit to the client. In a call centre, it’s your first ‘cold call’, while in online sales, it’s when a user accesses your blog or reads your newsletter. At this stage of the funnel you build the client’s awareness of the existence of your brand, product, or service - you don’t sell!

Actions you can take at this stage:

  • making the first visit to the client,
  • making a ‘cold call’,
  • acting as a speaker at an industry conference,
  • publishing an article in the industry press,
  • participating in an industry fair as an exhibitor or as a participant,
  • networking,
  • blogging,
  • creating a presence in social media (Facebook, LinkedIn, YouTube, and others).

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.