Post-meeting critique

In sales we are usually an optimistic, positive bunch. We like to look on the bright side, and if we didn’t then we probably wouldn’t follow up any “cool” leads, make as many calls or try and break new markets. However, we also bounce back well from a “no” and a meeting that didn’t go so well.

SELL_6_22.jpg

But bouncing back often means we sweep the meeting aside to crack on with the next - whereas we can use it to learn and improve. I’ve rarely met a salesperson that evaluates each meeting afterwards and it can be a helpful habit to get into.

It doesn’t need to be a long process, and in speed-networking events or calling campaigns you won’t have time to go into too much detail but glance over the checklist below as you go. Not only will this improve your technique and develop you as a salesperson, it should make each meeting progressively better, giving you improved sales performance.

Take the sporting world as an example. Top athletes and teams record games and watch them back. They are not doing this to be critical, they are watching to learn, to improve. This is a very useful practice. In fact, I would highly recommend you video yourself on a call or record your own voicemail message. Listen back to it and see how you sound. What tone were you aiming for? Does that vary with different types of client, or prospects at different stages of the pipeline? Are you clear? Are you saying your name and company at the start of the call or meeting? And making sure they know your name at the end? Are you actively listening with nods (verbal nods if it’s on the phone) and mirroring their pace, tone, vocabulary? Does your voicemail sound well-rehearsed? Could it sound better, more personal, warmer?
Would you want to return the call or buy from this person?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.