Ile czasu potrzebuję, aby pozyskać 100 nowych klientów?
W celu określenia zapotrzebowania na pracowników w działach sprzedaży telefonicznej w stosunku do założonego planu sprzedaży stosowane są różnego rodzaju wskaźniki badania efektywności telemarketerów. Możesz je wykorzystać do zaplanowania swojej pracy i określenia, ile czasu potrzebujesz, aby osiągnąć zamierzony cel – w naszym przykładzie pozyskania 100 nowych klientów.
Główne wskaźniki mierzące efektywność pracowników działu telesprzedaży można podzielić na następujące grupy:
1. Dotyczące średniego czasu w minutach, poświęconego na trzy rodzaje kontaktu (lub ich braku) z klientem:
- czas poświęcony na 1 połączenie bez kontaktu [min] – puste połączenie,
- czas poświęcony na 1 połączenie z kontaktem bez sukcesu [min] – połączenie bez sprzedaży,
- czas poświęcony na 1 połączenie z kontaktem z sukcesem [min] – połączenie zakończone sprzedażą.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.