A konkurencja ma taniej!

Na nasyconym, pełnym ofertowych możliwości rynku umiejętność obrony ceny i uargumentowania wartości oferty staje się coraz częściej prawdziwą sztuką. Obrona ceny to taki moment w procesie sprzedażowym, który stanowi prawdziwy test skuteczności. Szczególnie że klienci uwielbiają wytaczać argument niższej ceny konkurencji, ponieważ doskonale znają sytuację na rynku lub zwyczajnie blefują.

AS_06_29.jpg

Wielokrotnie spotykałam sfrustrowane zespoły sprzedażowe, gdzie handlowcy nie mogli w żaden sposób poradzić sobie z obiekcjami cenowymi klientów. Wynikało to z prostej przyczyny: to, co sprzedawali nie było najtańsze na rynku, nie było nawet ofertą o przeciętnej cenie. Ich kłopoty wynikały z faktu sprzedaży oferty w cenach powyżej średniej. Oczywiście, w oczach klientów ich oferta niczym nie różniła się pod względem jakości od oferty nieco tańszej konkurencji. Rozmowy o cenie były pełne frustracji zarówno handlowców, którzy „tak bardzo się starali”, jak i klientów, którzy „nie chcieli dać się przekonać” i „nie słuchali argumentów”. Wybierali też tańszą ofertę lub zmuszali handlowców do sprzedaży na granicy marży, a to z kolei nie podobało się szefom.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.