7 grzechów głównych systemów premiowania
W wielu przedsiębiorstwach system premiowania jest wyłącznie jednym z elementów systemu wynagradzania – i to wcale nie najważniejszym. Jednak w przypadku działów sprzedaży nabiera on szczególnego znaczenia, a wynagrodzenie zmienne zazwyczaj staje się dla pracowników kluczową składową ich rozliczenia z pracodawcą.
Problemy w funkcjonowaniu systemów premiowania skierowanych do osób odpowiedzialnych za sprzedaż będą szczególnie dotkliwe. Ich objawami, a zarazem efektami są przykładowo:
- nadmierne koszty sprzedaży,
- brak wyraźnego wpływu na pracowników,
- niezrealizowane cele,
- wysoka rotacja pracowników,
- zdemotywowany zespół sprzedażowy,
- niepożądane zachowania i postawy wśród zatrudnionych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.