5 twarzy zlewozmywaka
- Jak opisy produktów przygotowują duże, znane sklepy internetowe, a jak mniejsze?
- Jakie elementy opisu produktu zachęcają, a jakie zniechęcają do zapoznania się z ofertą?
- W jaki sposób budować przewagę konkurencyjną za pomocą dobrych opisów produktów?
Wielu e-sprzedawców uważa, że nie ma szans w walce z wielkimi, znanymi sklepami, które mogą sobie pozwolić na szeroko zakrojone działania marketingowe. Jednak zachęcenie kogoś do odwiedzenia strony sklepu to dopiero połowa sukcesu. Trzeba go jeszcze namówić do złożenia zamówienia, a tutaj budżet marketingowy przestaje mieć znaczenie, liczy się sposób przedstawienia oferty. Jak radzą sobie z tym sklepy internetowe dużych, znanych marek?
Postaram się odpowiedzieć na postawione wyżej pytanie, analizując opisy produktów pięciu wybranych sklepów sprzedających zlewy granitowe, wskazując ich mocne i słabe strony w odniesieniu do zawartości, przystępności, atrakcyjności oraz optymalizacji do pozycjonowania. Omawiane w artykule produkty znajdują się na stronach:
- Leroy Merlin <https://www.leroymerlin.pl/wyposazenie-kuchni/zlewozmywaki-i-akcesoria/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-gemini-78-cm-delinia,p415377,l14.html>
- Praktiker <https://www.praktiker.pl/produkt,59288,1158/zlewozmywak-arni-alveus-42x75-cm.html>
- Zlewozmywak.pl <http://www.zlewozmywak.pl/p83,werbena-15-zlewozmywak-granitowy.html>
- Kernau <https://www.kernau.com/produkt/kgs-h-6078-1b1d-graphite.html>
- Prima Gran <https://primagran.pl/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-granitowy-mediolan.html>
Leroy Merlin
Pierwszy opis produktu, który będziemy analizować, znajduje się w sklepie internetowym znanej sieci Leroy Merlin. Wydawać by się mogło, że na stronie tak dużego i poważnego gracza na rynku wyposażenia m.in. kuchni i łazienek opis będzie wyjątkowo dopracowany. Nic bardziej mylnego.
Pierwsze, co rzuca się w oczy po wybraniu dowolnego zlewozmywaka z oferty, to brak jakichkolwiek informacji. Miejsce, które jest prawdopodobnie przeznaczone na opis produktu, zawiera wyłącznie jeden komunikat: „Bądź pierwszy! Oceń i skomentuj”. Z kolei sekcja „Szczegóły” nie dość, że zawiera bardzo skromną ilość informacji przedstawionych w formie tabeli, to część z nich domyślnie jest ukryta.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.