5 twarzy zlewozmywaka

  • Jak opisy produktów przygotowują duże, znane sklepy internetowe, a jak mniejsze?
  • Jakie elementy opisu produktu zachęcają, a jakie zniechęcają do zapoznania się z ofertą?
  • W jaki sposób budować przewagę konkurencyjną za pomocą dobrych opisów produktów?
ECOM_04_56.jpg

Wielu e-sprzedawców uważa, że nie ma szans w walce z wielkimi, znanymi sklepami, które mogą sobie pozwolić na szeroko zakrojone działania marketingowe. Jednak zachęcenie kogoś do odwiedzenia strony sklepu to dopiero połowa sukcesu. Trzeba go jeszcze namówić do złożenia zamówienia, a tutaj budżet marketingowy przestaje mieć znaczenie, liczy się sposób przedstawienia oferty. Jak radzą sobie z tym sklepy internetowe dużych, znanych marek?

Postaram się odpowiedzieć na postawione wyżej pytanie, analizując opisy produktów pięciu wybranych sklepów sprzedających zlewy granitowe, wskazując ich mocne i słabe strony w odniesieniu do zawartości, przystępności, atrakcyjności oraz optymalizacji do pozycjonowania. Omawiane w artykule produkty znajdują się na stronach:

  1. Leroy Merlin <https://www.leroymerlin.pl/wyposazenie-kuchni/zlewozmywaki-i-akcesoria/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-gemini-78-cm-delinia,p415377,l14.html>
  2. Praktiker <https://www.praktiker.pl/produkt,59288,1158/zlewozmywak-arni-alveus-42x75-cm.html>
  3. Zlewozmywak.pl <http://www.zlewozmywak.pl/p83,werbena-15-zlewozmywak-granitowy.html>
  4. Kernau <https://www.kernau.com/produkt/kgs-h-6078-1b1d-graphite.html>
  5. Prima Gran <https://primagran.pl/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-granitowy-mediolan.html>

Leroy Merlin

Pierwszy opis produktu, który będziemy analizować, znajduje się w sklepie internetowym znanej sieci Leroy Merlin. Wydawać by się mogło, że na stronie tak dużego i poważnego gracza na rynku wyposażenia m.in. kuchni i łazienek opis będzie wyjątkowo dopracowany. Nic bardziej mylnego.

Pierwsze, co rzuca się w oczy po wybraniu dowolnego zlewozmywaka z oferty, to brak jakichkolwiek informacji. Miejsce, które jest prawdopodobnie przeznaczone na opis produktu, zawiera wyłącznie jeden komunikat: „Bądź pierwszy! Oceń i skomentuj”. Z kolei sekcja „Szczegóły” nie dość, że zawiera bardzo skromną ilość informacji przedstawionych w formie tabeli, to część z nich domyślnie jest ukryta.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.