11 błędów w pozycjonowaniu
- Jakie błędy najczęściej powtarzają się w pozycjonowaniu?
- Jak błędna optymalizacja witryny wpływa na efekty SEO?
- Jak uniknąć błędów w pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie, czyli optymalizacja witryn pod kątem algorytmów wyszukiwarek, to długotrwały proces obejmujący wiele różnych działań. Na każdym etapie czyha wiele pułapek, a mniej doświadczeni adepci SEO oraz właściciele firm inwestujący w pozycjonowanie często popełniają błędy, które powodują, że witryna nie osiąga wysokich pozycji w Google. Jakie błędy w pozycjonowaniu są najczęstsze i jak ich uniknąć?
Błąd 1: Rezygnacja z pozycjonowania po kilku miesiącach
Efekty pozycjonowania nie przychodzą natychmiast – trzeba na nie poczekać co najmniej kilka miesięcy, a czasem nawet rok lub półtora. Rezygnacja z SEO po 3-6 miesiącach działań sprawia, że wydane pieniądze przepadają, ponieważ w tak krótkim czasie nie da się osiągnąć założonych efektów w postaci wzrostu ruchu czy sprzedaży.
Rozwiązanie: Warto zaufać sprawdzonej agencji SEO i podjąć dłuższą współpracę w zakresie pozycjonowania witryny. Ocena wyników powinna się odbywać po minimum roku – wówczas można oczekiwać efektów w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, większej liczby klientów i wzrostu przychodów.
Błąd 2: Brak optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne
Jednym z częstych problemów w witrynach jest brak optymalizacji strony pod urządzenia mobilne. Błąd ten może skutkować utratą tych klientów, którzy odwiedzają stronę poprzez smartfony.
Rozwiązanie: Każda strona i sklep internetowy powinny być przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. W tym celu warto zainwestować w stronę responsywną, której wygląd dopasowuje się do wielkości urządzenia, z którego korzysta użytkownik. W celu weryfikacji, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, polecamy narzędzie Mobile-Friendly Test od Google, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/mobile-friendly.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.