Zastaw się, a wystaw się!

Targi nie ugięły się pod naporem rozwoju technologii i coraz bardziej powszechnego dostępu do informacji, ale za to ewoluowały. Dziś stanowią niezbędne uzupełnienie profesjonalnej oferty firmowej i – jak się okazuje – najważniejszy element bezpośredniego kontaktu z klientem. Aby móc optymalnie wykorzystać swój udział w imprezie targowej, trzeba mieć m.in. świadomość najnowszych trendów w marketingu wystawienniczym oraz tego, że targi zaczynają się dużo wcześniej niż w dniu otwarcia i wcale nie kończy ich złożenie stoiska oraz powrót do domu.

Jeszcze dziesięć lat temu dużo mówiło się o kryzysie targowym. Rosnący brak zainteresowania ze strony wystawców, spowodowany zachłyśnięciem się bezpośrednim dostępem do nowości produktowych oferowanych przez producentów czy dystrybutorów drogą rozkwitającego wówczas Internetu, spowodował, że ośrodki targowe na moment wstrzymały oddech. Sporo mniejszych imprez targowych zamknięto, przy dużych trudniej było utrzymywać budżety. Pojawiały się pomysły targów w Internecie. Organizatorzy w porę jednak otrząsnęli się i, zamiast szukać oszczędności, zaczęli inwestować, rozbudowywać się i specjalizować. W efekcie powstaje coraz więcej mocno zróżnicowanych imprez targowych organizowanych w nowoczesnych przestrzeniach, zaś znane od lat ekspozycje branżowe biją rekordy popularności w kolejnych edycjach.

Od dłuższego czasu zarówno teoretycy, jak i praktycy biznesu zgodnie twierdzą, że wybrzmiała już era marketingu produktowego – mówi Joanna Kucharska, dyrektor Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK. – Żyjemy bowiem w czasach marketingu relacyjnego, gdzie targi, jako jego instrument, zapewniają wielopoziomową komunikację. Złożoność tej koncepcji jest związana z szeroką perspektywą postrzegania targów jako wydarzenia warunkującego długookresowy proces przygotowań, kontaktów po wydarzeniu, organizacji pobytu na targach, aktywności promocyjnej oraz – co wyjątkowo ważne – współpracy z mediami. Wraz ze zmianą paradygmatu produktowego na relacje przeobrażeniu uległy również podstawowe cele udziału w targach. Wciąż jeszcze wielu wystawców spodziewa się, że przestrzeń targowa przymnoży im podpisanych kontraktów. Tymczasem imprezy wystawiennicze są dziś raczej pierwszą fazą nawiązania kontaktu lub sposobem na jego podtrzymanie.

Planuj z dużym wyprzedzeniem

Targi dla każdego wystawcy powinny zacząć się na długo przed pierwszym dniem imprezy. Planowanie udziału należy rozpocząć od zdefiniowania celów uczestnictwa w targach. Przy czym, jak celnie zauważa Jacek Kisiała, współwłaściciel firmy Extend Vision sp. z o.o. i współpracownik Wyższej Szkoły Europejskiej – opiekun specjalności „Targi i Eventy” – im więcej najważniejszych celów, tym mniejsza szansa na zrealizowanie jakiegokolwiek, a żaden budżet nie będzie wystarczający.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.