Time management w zespołach handlowych
- Jak zarządzać czasem w zespole, którego członkowie bardzo się różnią zarówno pod względem charakterów, jak i sposobów pracy?
- Czym różni się zarządzanie czasem pracy nowego oraz doświadczonego pracownika?
- W jaki sposób zwykła korkowa tablica może wesprzeć firmowy system CRM?
Zarządzanie czasem w zespole sprzedażowym to w ostatnich latach temat na topie. Na rynku pojawiły się setki publikacji, książek, artykułów i poradników, które podpowiadają, co zrobić, żeby nasza praca była bardziej efektywna, a nasza wydajność jako sprzedawców większa. Można oczywiście przeczytać wszystkie te mądre artykuły i wychodząc z założenia, że piszący je wiedzą, o czym mówią, stać się mistrzami zarządzania czasem naszym i naszych pracowników. Należy jednak wziąć pod uwagę pewien bardzo ważny aspekt prac w handlu, z którym mierzy się każdy szef działu sprzedaży. W mojej opinii dobry dział sprzedaży składa się z ludzi, którzy różnią się pod względem nie tylko sposobu, w jaki pracują, ale także charakterów. Jak wówczas podejść do tematu zarządzania czasem zespołu?
Organizacja pracy w zespole
Dobór osób do zespołu handlowego nie jest łatwy, ponieważ osoby te, pomimo różnic charakterologicznych, powinny się porozumiewać zarówno na tle zawodowym, jak i prywatnym (przynajmniej w biurze). Nie jest to tak trudne do uzyskania jak to, żeby wszyscy sprzedawcy pracowali w uniwersalnym, idealnie dla wszystkich dobranym rytmie.
Trzeba przyznać, że często jest to po prostu niewykonalne. Czy osoba, która skrupulatnie pracuje nad przygotowaniem idealnego maila do potencjalnego klienta, ma zarządzać swoim czasem w taki sam sposób, jak robi to ktoś, kto woli natychmiast chwycić za słuchawkę i porozmawiać ze swoim klientem bezpośrednio?
Obie te osoby, pomimo różnych sposobów działania, mogą osiągać podobne wyniki i efekty, ale dzień ich pracy wygląda inaczej. Chociaż pracują w tym samym dziale, mają takie same cele, ich sposób pracy będzie się mocno różnić, a co za tym idzie – zarządzanie ich czasem pracy również będzie inne.
Skoro mamy tyle indywidualności, jak należy postrzegać zarządzanie czasem sprzedaży?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.