SMS – mobilna technologia wsparcia sprzedaży

Zadaniem każdego sprzedażowego teamu jest osiąganie jak najlepszych wyników. Dobry menedżer wie jednak, że produktywność zespołu to coś więcej niż wydajna praca specjalistów, dlatego coraz częściej rozważa wykorzystanie dodatkowych narzędzi wsparcia sprzedaży, także tych mobilnych.

Potencjał krótkiej wiadomości tekstowej, dobrze znany m.in. w marketingu i reklamie, obecnie odkrywany jest w kolejnych obszarach działalności zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. SMS-om uważnie przyglądają się kierownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, dostrzegając w nich kolejny etap rozwoju tradycyjnych działań koncepcji CRM. Nie dziwi więc, że systemy informatyczne tej klasy coraz częściej wzbogacane są o moduły SMS, pozwalające jeszcze lepiej optymalizować i automatyzować działania na styku konsument – firma.

Od sprawnej komunikacji do lepszych relacji

Jak podaje CTIA (Cellular Telecommunications Industry Association), organizacja zrzeszająca światowy przemysł telekomunikacyjny, średni czas reakcji na otrzymaną wiadomość e-mail wynosi 90 minut, a w przypadku wiadomości SMS jest to zaledwie 90 sekund. To właśnie szybkość dotarcia do odbiorców twórcy systemów typu CRM uważają za punkt wyjścia do lepszej komunikacji z klientami. Tomasz Braja, CEO w SaaS Solutions, firmie, która przygotowała integrację popularnego programu Microsoft Dynamics CRM, wymienia przykładowe usprawnienia, które stają się możliwe dzięki takiej integracji:

Kanał SMS to szybkie dotarcie do odbiorców z różnego rodzaju informacjami. Przykładowe procesy biznesowe, które możemy rozbudować o komunikację SMS, to wysyłka w ramach kampanii marketingowych, przypomnienia o płatnościach i powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia polisy ubezpieczeniowej lub przeglądu. Ponadto możliwe do zrealizowania są również bardziej zaawansowane scenariusze, które przewidują odbiór wiadomości SMS i podejmowanie różnego rodzaju działań zależnie od otrzymanej treści. To, jak wiadomość tekstowa zostanie wykorzystana, zależy w tym wypadku od potrzeb konkretnej firmy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.