SMS – mobilna technologia wsparcia sprzedaży
Zadaniem każdego sprzedażowego teamu jest osiąganie jak najlepszych wyników. Dobry menedżer wie jednak, że produktywność zespołu to coś więcej niż wydajna praca specjalistów, dlatego coraz częściej rozważa wykorzystanie dodatkowych narzędzi wsparcia sprzedaży, także tych mobilnych.
Potencjał krótkiej wiadomości tekstowej, dobrze znany m.in. w marketingu i reklamie, obecnie odkrywany jest w kolejnych obszarach działalności zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. SMS-om uważnie przyglądają się kierownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, dostrzegając w nich kolejny etap rozwoju tradycyjnych działań koncepcji CRM. Nie dziwi więc, że systemy informatyczne tej klasy coraz częściej wzbogacane są o moduły SMS, pozwalające jeszcze lepiej optymalizować i automatyzować działania na styku konsument – firma.
Od sprawnej komunikacji do lepszych relacji
Jak podaje CTIA (Cellular Telecommunications Industry Association), organizacja zrzeszająca światowy przemysł telekomunikacyjny, średni czas reakcji na otrzymaną wiadomość e-mail wynosi 90 minut, a w przypadku wiadomości SMS jest to zaledwie 90 sekund. To właśnie szybkość dotarcia do odbiorców twórcy systemów typu CRM uważają za punkt wyjścia do lepszej komunikacji z klientami. Tomasz Braja, CEO w SaaS Solutions, firmie, która przygotowała integrację popularnego programu Microsoft Dynamics CRM, wymienia przykładowe usprawnienia, które stają się możliwe dzięki takiej integracji:
Kanał SMS to szybkie dotarcie do odbiorców z różnego rodzaju informacjami. Przykładowe procesy biznesowe, które możemy rozbudować o komunikację SMS, to wysyłka w ramach kampanii marketingowych, przypomnienia o płatnościach i powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia polisy ubezpieczeniowej lub przeglądu. Ponadto możliwe do zrealizowania są również bardziej zaawansowane scenariusze, które przewidują odbiór wiadomości SMS i podejmowanie różnego rodzaju działań zależnie od otrzymanej treści. To, jak wiadomość tekstowa zostanie wykorzystana, zależy w tym wypadku od potrzeb konkretnej firmy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.