Prezentacja na medal – jak przygotować prezentację sprzedażową dla klienta, aby go zainteresować
Prezentacja sprzedażowa może być rozumiana jako narzędzie, którego używa handlowiec podczas rozmowy, ale także szerzej – jako pewien zestaw kroków w sprzedaży i sposób prowadzenia rozmowy handlowej. Ujęcie prezentowane w artykule łączy te dwie perspektywy.
Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.
Kluczowe przed jakąkolwiek rozmową i prezentacją jest przygotowanie. Musisz zebrać wstępne informacje o kliencie, jego oczekiwaniach i zastanowić się, jaki cel ma dana prezentacja (spotkanie).
Wywiad
Kolejny krok to przeprowadzenie wywiadu z klientem. Na tym etapie istotne jest aktywne słuchanie, stosowanie pytań otwartych, parafrazy i klaryfikacji, podsumowywanie jego wypowiedzi, odsłanianie intencji i powodów, dla których pyta. Im efektywniejsza komunikacja, tym większe szanse, że zdołasz wpłynąć na przekonania lub zachowania swoich partnerów poprzez perswazję na kolejnych etapach procesu sprzedaży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.