Multigenerational awareness as the key to building long-lasting customer relations

A multigenerational sales team can span as many as five generations. Some are fresh out of college, some are middle-aged, still others are nearing retirement. Having people who were born between the 1920s and the 1990s in one team creates the potential for creativity and innovation, but also for conflict and misunderstanding. Does the same friction appear when it comes to multigenerational selling?

According to Symmetrics Group research1, in 2017 Gen X buyers represented 50%, while Baby Boomers and Millennials accounted for 34% and 18% respectively. This leads to the conclusion that sales professionals more often than not are likely to sell to someone from a generation different from their own. 66% of these same survey participants responded that generational differences ‘Sometimes,’ ‘Often,’ or ‘Always’ cause hassled within their sales process.

In the face of the above, it is crucial to understand what different experiences and perspectives provide, depending on the generation. In order to gain insight into how best to gain trust and manage the relationship with the buyers, it is necessary to recognize what motivates them and what influences their decision-making process. So, what exactly are Baby Boomers, Gen X-ers, and Millennial buyers looking for?

First of all, it is important to understand the change that has occurred in communicating value to customers. Not even two decades ago, sales professionals engaged with prospects and communicated value to them directly. They engaged in cold-calling and found it easy to strike up conversation with an unknown or unsuspecting buyer. The change came with the onset of the Internet, which has become a way of communicating with a huge number of potential buyers. Online presence started to be indicative of professionalism, especially when buyers were comparing one company with another. Now, before delivering anything to prospects, one needs to become a recognized digital persona, which demonstrates a level of expertise and thus inspires  trust.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.