Jak skutecznie komunikować wyprzedaże i promocje?
- Na co warto zwrócić uwagę, wprowadzając do sklepu sezonowe promocje cenowe?
- Jak komunikować wyprzedaż sezonową i specjalne rabaty?
- Jak inne marki informują o cyklicznych przecenach?
Czas wyprzedaży kojarzy się przede wszystkim z atrakcyjnymi rabatami i wyjątkowymi okazjami, z których warto skorzystać ze względu na ograniczony termin obowiązywania. Dla sklepów oraz działów handlowych jest to dobry moment na pozyskanie nowych klientów, pogłębienie więzi ze stałymi odbiorcami czy promocję oferty, wpływającej finalnie na zwiększenie sprzedaży. W jaki sposób przygotować się do sezonowych promocji? Jakie komunikaty stosować, informując o okazjonalnych wyprzedażach?
Wyprzedaże lub atrakcyjne promocje są naturalnym elementem handlu. Decyzja o ich wprowadzeniu i ich organizacja powinny być nie tylko odpowiednio wdrożone, ale też powiązane z celem, który chce się osiągnąć dzięki obniżce cen produktów bądź usług. Do głównych celów należą m.in. poszerzenie bazy klientów, zbudowanie silniejszej więzi z lojalnymi konsumentami, promocja nowej oferty, zwiększenie sprzedaży, a także udziałów w rynku lub wyprzedanie części magazynów. Na co należy zwrócić uwagę i jak poprawnie organizować wprowadzenie promocji w e-sklepie?
Prawa konsumenta
W 2016 r. z ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług wykreślono zapis, który wskazywał na informowanie klientów o przyczynie obniżki ceny, dlatego na stronach sklepów nie trzeba dodawać powodu niższej kwoty1. Warto jednak pamiętać o tym, że kupujący podczas wyprzedaży ma dokładnie takie same prawa, jak przy zakupach produktów w standardowej ofercie – sezonowa wyprzedaż nie przekreśla prawa do reklamacji czy możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny w terminie 14 dni.
Aktualizacja oferty i uzupełnienie kart produktów
Odpowiednie uzupełnienie wszystkich zakładek na stronie, dotyczących działalności sklepu, opcji dostawy czy sposobów płatności, a co najważniejsze – kart produktów – to podstawowa kwestia. Dostarczenie rzetelnych informacji na temat oferty w ciekawej formie oraz optymalizacja treści pod wyszukiwarkę pozytywnie wpływają na zwiększenie widoczności sklepu, a także na zainteresowanie klientów produktami. Należy pamiętać o tym, że wielu konsumentów rezygnuje z kupna, kiedy nie znajdzie potrzebnych danych na stronie marki i niestety najczęściej szuka ich u konkurencji. Dlatego tak ważna jest aktualizacja oferty, wypełnienie istotnych elementów na platformie, by promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a finalnie ułatwiła odbiorcy podjęcie decyzji o zakupie.
Dostosowanie opcji dostaw
Kupowanie online większości osób kojarzy się z wygodą, oszczędnością czasu i często pieniędzy, a także komfortem dostarczenia zamówionych produktów pod drzwi czy do wybranego miejsca. Innym, znaczącym elementem okazuje się darmowa dostawa. Dla wielu osób to motywacja do podjęcia decyzji o kupnie bądź zwiększeniu wartości koszyka. Wiele sklepów decyduje się na wprowadzenie podczas wyprzedaży bezpłatnej opcji doręczenia powyżej określonej kwoty, by zachęcić konsumenta do większych zakupów. Trzeba również pomyśleć o wprowadzeniu różnych opcji dostawy, aby to odbiorca mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę. Dbanie o zadowolenie klientów to klucz do budowania lojalnej grupy osób, zwiększenia pozycji marki na rynku i sprzedaży.
Nowa podstrona oraz łatwa nawigacja po sklepie
Organizując wyprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o wprowadzeniu nowej podstrony oraz wyszczególnieniu najlepszych okazji, aby ułatwić klientom nawigację na platformie. Im lepiej przedstawiona oferta, tym większa szansa na zainteresowanie odbiorców propozycją przecenionych produktów i finalnie udaną transakcję. Wiele marek podczas obniżek decyduje się także na propozycje produktów komplementarnych ze stałej oferty lub darmowe dostawy powyżej konkretnej kwoty, by wzmocnić aktualne działania. To rozwiązanie jest dobrym pomysłem, aby zwiększyć wartość koszyka albo zaintrygować konsumenta również stałym asortymentem, który w momencie wyprzedaży niekoniecznie musi zostać pominięty.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.