Gdy klient narzeka na cenę
Gdyby wyłącznie wartość towaru decydowała o zakupie, wówczas na Allegro wszystkie oferty danego przedmiotu miałyby jedną – najniższą z możliwych – cenę. Tak się oczywiście nie dzieje, jednak wielu z nas obawia się stwierdzenia „To jest za drogie” ze strony klienta. W jaki sposób wybrnąć z takiej sytuacji?
Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.
Wielu handlowców uważa, że udzielając niewielkiego rabatu, nie zaszkodzi firmie, a jednocześnie przekona klienta do zakupu. Tymczasem dane liczbowe pokazują, że rzeczywistość nie jest taka różowa. Załóżmy, że pracujemy na marży brutto w wysokości 30%. Jeśli udzielimy klientowi zaledwie 5% rabatu, to okazuje się, że wymagany wzrost sprzedaży dla osiągnięcia tej samej masy marży wyniesie aż 20%. Jeśli udzielimy rabatu w wysokości 10%, wymagany wzrost sprzedaży to 50%, a przy rabacie 15% to 100%, aby osiągnąć tę samą masę marży. Wniosek – udzielanie rabatów nie opłaca się.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.