Frontem do klienta
Kiedy handlowiec zabiega o pozyskanie klientów, ci są zawsze stawiani na piedestale, traktowani indywidualnie i po partnersku – do czasu złożenia reklamacji. Wtedy stają się roszczeniowymi kombinatorami, którzy na pewno chcą coś ugrać. Obsługa reklamacji staje się walką o to, kto ma rację. Jednak, czy tego chcemy, czy nie, to właśnie sposób załatwienia reklamacji stanowi dla klienta dowód na to, jak jest ostatecznie postrzegany przez firmę.
Podczas szkoleń dla zespołów sprzedaży czy obsługi klienta wielokrotnie miałam okazję się przekonać, jak często obsługa reklamacji jest w firmach zaniedbywana lub, co gorsza, realizowana przez pracowników, którzy podchodzą do klientów z niechęcią. Najgorsze jednak, że w większości przypadków pracownicy ci są zupełnie nieświadomi, że ich praca pozostawia wiele do życzenia. Wręcz przeciwnie!
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.