Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami?
- Dlaczego klienci rzucają słuchawką, kiedy tylko usłyszą, że dzwoni do nich handlowiec?
- Jak handlowiec może się wyróżnić na tle innych dzwoniących?
Zdecydowana większość rozmów telefonicznych kończy się, zanim jeszcze na dobre się zacznie. Pomijając pewne czynniki zewnętrzne, na które nie mamy wpływu, takie jak:
- faktyczny brak czasu na rozmowę,
- nieodpowiednia sytuacja dla klienta,
- inne zdarzenia losowe, które powodują, że klient nie myśli o rozmowie ze sprzedawcą
pozostałe sytuacje związane z rozłączaniem rozmowy przez klienta spowodowane są tym, jak sprzedawca poprowadzi rozmowę albo jak wyglądały wcześniejsze doświadczenia z handlowcami.
Jak wygląda większość rozmów telefonicznych?
- Dzień dobry z tej strony Jan Kowalski z firmy Twój Prąd. Czy rozmawiam z osobą decyzyjną?
- Tak.
- Bardzo mi miło, dzwonię, ponieważ przygotowaliśmy dla państwa rewelacyjną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych, czy możemy teraz porozmawiać?
- Proszę mówić.
- Tak, jak wspomniałem, nasza firma, przygotowała dla państwa świetną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych w państwa domu. W tym momencie rząd przygotował serię dopłat do programu Czyste Powietrze, które powodują, że instalacja paneli w państwa regionie została obniżona, aż do 80%... No i tu dalej ble, ble, ble...1
Po takim wstępie nie ma co się dziwić, że klientowi nie chce się rozmawiać ze sprzedawcą.
Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać przez telefon?
Skupmy się na najpopularniejszych powodach niechęci klientów do rozmowy ze sprzedawcą i zastanówmy się, jak można im zaradzić.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.