Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami?

  • Dlaczego klienci rzucają słuchawką, kiedy tylko usłyszą, że dzwoni do nich handlowiec?
  • Jak handlowiec może się wyróżnić na tle innych dzwoniących?
SS_62_86.jpg

Zdecydowana większość rozmów telefonicznych kończy się, zanim jeszcze na dobre się zacznie. Pomijając pewne czynniki zewnętrzne, na które nie mamy wpływu, takie jak:

  • faktyczny brak czasu na rozmowę,
  • nieodpowiednia sytuacja dla klienta,
  • inne zdarzenia losowe, które powodują, że klient nie myśli o rozmowie ze sprzedawcą

pozostałe sytuacje związane z rozłączaniem rozmowy przez klienta spowodowane są tym, jak sprzedawca poprowadzi rozmowę albo jak wyglądały wcześniejsze doświadczenia z handlowcami.

Jak wygląda większość rozmów telefonicznych?

- Dzień dobry z tej strony Jan Kowalski z firmy Twój Prąd. Czy rozmawiam z osobą decyzyjną?

- Tak.

- Bardzo mi miło, dzwonię, ponieważ przygotowaliśmy dla państwa rewelacyjną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych, czy możemy teraz porozmawiać?

- Proszę mówić.

- Tak, jak wspomniałem, nasza firma, przygotowała dla państwa świetną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych w państwa domu. W tym momencie rząd przygotował serię dopłat do programu Czyste Powietrze, które powodują, że instalacja paneli w państwa regionie została obniżona, aż do 80%... No i tu dalej ble, ble, ble...1

Po takim wstępie nie ma co się dziwić, że klientowi nie chce się rozmawiać ze sprzedawcą.

Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać przez telefon?

Skupmy się na najpopularniejszych powodach niechęci klientów do rozmowy ze sprzedawcą i zastanówmy się, jak można im zaradzić.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.