Co wpływa na widoczność sklepu w Google?
- Jak zrobić użytek z narzędzia Google Page Speed Insights, aby sprawdzić szybkość ładowania strony?
- Jakie działania wspierają, a jakie szkodzą architekturze treści?
- Dlaczego user-generated content tak dobrze wpływa na SEO strony?
Widoczność sklepu e-commerce w Google ma niekwestionowany wpływ na jego sukces. Według raportu Digital 2020 Poland, przygotowanego przez We Are Social i Hootsuite, aż 90% klientów szuka produktów i usług za pomocą Google. W tym aż 40% odkrywa nowe marki poprzez wyszukiwarkę.
Potencjał, jaki niesie szeroka obecność w wynikach wyszukiwania od lat wykorzystują nie tylko największe marki na rynku, takie jak Allegro, Ceneo, MediaExpert czy Doz. Swoje sklepy e-commerce skutecznie optymalizują pod SEO także mniejsi gracze. Jak się do tego zabrać, aby zwiększyć widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania, zdobyć więcej klientów i podwoić sprzedaż? Sprawdź instrukcję opisującą 10 elementów, które wpływają na widoczność sklepu e-commerce w Google.
1. Szybkość ładowania
Szybkość ładowania została jednym z czynników wpływających na SEO strony już w 2010 roku. Google na bieżąco analizuje potrzeby i zachowania użytkowników przeglądarki i od dawna wie, że cierpliwość z pewnością nie jest naszą mocną stroną. Przy wszechobecnym zaawansowaniu technologicznym przyzwyczailiśmy się do wygody. Nie lubimy czekać i wszystko chcemy „na już”. W związku z tym Google promuje wyższymi pozycjami strony ładujące się szybciej.
Upewnij się więc, że twoja strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. Aby sprawdzić jej obecne wyniki, skorzystaj z narzędzia Google PageSpeed Insights. Znajdziesz tam wartości z podziałem na desktop i mobile. Do czego dążyć? Jaki wynik da ci wyższe pozycje w Google? Poniżej 2 sekund to dobry czas!
W narzędziu Google Page Speed Insights dodatkowo otrzymasz podpowiedź, jak przyspieszyć czas ładowania swojej strony. Poznasz też listę znalezionych w witrynie błędów, które mogą skutkować wolniejszą pracą serwisu.
W ostatniej zakładce raportu znajdziesz informacje na temat elementów, których poziom zoptymalizowania jest dobry. Nie musisz ich na ten moment dodatkowo ulepszać.
Szybkość ładowania ma również niebagatelny wpływ na konwersję. Im dłużej klient musi czekać na pełne załadowanie strony, tym większa szansa, że zniecierpliwiony opuści ją jeszcze zanim zdąży zapoznać się z ofertą. Przyznaj – prawdopodobnie sam byś to zrobił! Tak więc w działaniach optymalizacyjnych dużą wagę przyłóż do maksymalnego zminimalizowania czasu, jaki potrzebny jest na wyświetlenie treści na stronie. Jak się do tego zabrać?
Oto kilka głównych elementów, które wpływają na szybkość ładowania strony:
- rozmiar obrazków i grafik – kompresuj je, zachowując przy tym możliwie wysoką jakość,
- ilość kodu HTML/CSS/Java Script – duża ilość kodu sprawia, że wczytywanie zawartości strony znacznie się opóźnia. Dlatego też, jeśli tylko to możliwe, warto ograniczyć jego rozmiar do minimum,
- wielokrotne przekierowania – każde przekierowanie wymaga wysłania na serwer nowego żądania, co z kolei wpływa na czas ładowania strony,
- rozmiar plików wideo – wszystkie pliki filmowe osadź w postaci linku na YT, aby nie przeciążać serwera strony,
- wersja języka, w którym napisana jest strona – te nowsze (np. w przypadku języka PHP) często działają szybciej,
- obecność protokołu HTTPS na stronie – wdrożenie SSL na stronie wymaga obecności protokołu HTTPS, który przyśpiesza wczytywanie strony,
- mocny serwer (hosting) – w przypadku profesjonalnych sklepów poleca się korzystanie ze sprawdzonych dostawców hostingu. Wiąże się to z większymi kosztami, jednak bezpłatne rozwiązania, ze względu na mniejsze zaawansowanie technologiczne, często spowalniają wczytywanie strony,
- liczba wtyczek i widgetów na stronie – krótko mówiąc, próbując uatrakcyjnić stronę pod kątem wizualnym, często można przedobrzyć. Każdy kolejny widget, pop-up lub inna superfunkcjonalność opóźniają czas ładowania strony. Przed jego instalacją warto się więc zastanowić, czy ten element rzeczywiście wspomoże podróż użytkownika po ścieżce zakupowej,
- page caching – wprowadź automatyczny zapis zawartości strony w pamięci przeglądarki, co dodatkowo przyspieszy czas jej ładowania na urządzeniu użytkownika, który ponownie odwiedza twój sklep.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.