Chcesz sprzedać? Buduj doznania klienta!
- Jak wykorzystać marketing doświadczeń i marketing angażujący do podniesienia wyników sprzedaży?
- Dlaczego doznania klienta są takie ważne?
- Na czym polega tryvertising i co powoduje, że jest skuteczny?
W świecie, w którym wszyscy walczą o uwagę klienta, ten zaś jest coraz mniej wrażliwy na bodźce, emocje mogą stać się przepustką do jego serca. Kiedy pozyska się jego uwagę i poruszy serce, już tylko krok dzieli go od decyzji o zakupie.
Marketing doświadczeń (zwany z języka angielskiego experience marketing lub też experiential marketing) oraz marketing angażujący (engagement marketing) to coraz popularniejsze, choć wcale nie nowe zjawiska polegające na tym, by w działaniach promocyjnych i sprzedażowych zapewniać użytkownikom unikalne doznania, bezpośrednie zaangażowanie i doświadczenie produktu czy marki. Skąd wzrost zainteresowania tymi formami i jak wykorzystywać je dla podniesienia wyników sprzedażowych?
Dlaczego doznania klienta są ważne?
Czy powinniśmy dbać o doznania klienta, skoro zadbaliśmy już o porządny, wysokiej jakości produkt, dobry serwis posprzedażowy i kompetentną obsługę? Oczywiście! Inwestycja w dobry produkt oraz w poruszające działania promocyjne nie tylko nie stoją w opozycji, ale wręcz mogą się uzupełniać. Co więcej – może się okazać, że bez angażującej promocji klient po prostu przegapi nasz - nawet wyjątkowo dobry - produkt pośród morza innych.
Jakie są zatem zalety takich działań marketingowych, które sięgają po doznania i zaangażowanie klientów?
- Klienci są przemęczeni reklamą, obrazami i słowami. Trudno jest pozyskać ich uwagę, a doświadczenie daje taką szansę.
- Klienci nie chcą tylko czytać o firmie i jej ofercie. Chcą je poczuć, doświadczyć ich, być ich częścią.
- Klienci lepiej rozumieją produkty, kiedy mogą ich dotknąć, spróbować.
- Klienci, testując produkt, mogą wyobrazić sobie bycie właścicielem, użytkownikiem produktu.
- Coraz większą część społeczeństwa stanowią kinestetycy – osoby, które postrzegają świat dotykiem i ruchem.
- Zaangażowani klienci przekazują informacje dalej – dzielą się doświadczeniem z przyjaciółmi, tym samym rozpowszechniając opinie o produkcie.
- Zaangażowani klienci stają się klientami lojalnymi, a często wręcz ambasadorami marki.
- Zaangażowani klienci są bardziej skorzy do dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami odnośnie do rozwoju oferty firmy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.