Prospecting w praktyce
Rynek jest nasycony wszelkiego rodzaju produktami i usługami, dlatego coraz trudniej przebić się ze swoją propozycją. Jak w takiej sytuacji dotrzeć do nowych klientów?
We wszystkich branżach panuje bardzo silna konkurencja. Walka cenowa jest jednym z jej kluczowych elementów – raz rozpoczęta tworzy efekt domina, który powoduje negatywne skutki zwłaszcza u przedsiębiorców bez wizji swojej firmy. Ponadto praktycznie każdy produkt lub usługa mogą być imitowane, a koszty wejścia nowych dostawców na rynek są niewielkie. Wystarczy przyjrzeć się branży telefonów przenośnych, IT, farmaceutyków czy napojów energetycznych. Głęboka penetracja kanału dystrybucji przez dostawców, a z drugiej strony nasycenie rynku przez dystrybucję powoduje, że organizacje mają trudności ze znalezieniem nabywców dla swoich wyrobów. Prospecting, czyli pozyskiwanie nowych odbiorców, staje się coraz częściej strategią wzrostu sprzedaży i rozwoju w nowych, nieeksplorowanych dotąd obszarach, a nawet szansą na przetrwanie firmy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.