Konferencje, które sprzedają
- Jakie wartości dla szefa sprzedaży niesie udział w konferencjach branżowych?
- Jak maksymalnie wykorzystać potencjał konferencji?
- Jak zostać prelegentem na konferencji branżowej
Warto jeździć na konferencje branżowe. Szczególnie teraz, gdy kontakty stały się w dużej mierze wirtualne, a pandemia COVID-19 na długo pozbawiła nas możliwości fizycznego kontaktu z kontrahentami, wydarzenia stacjonarne mogą stanowić rzadką okazję do bezpośredniego spotkania się z klientami.
Co więcej, osoby biorące udział w konferencji odrywają się od codziennych obowiązków i poświęcają całą swoją uwagę temu, co dzieje się na takim wydarzeniu. Podczas gdy na co dzień trudno spotkać się z zapracowanym kooperantem lub potencjalnym klientem, tu można swobodnie go zaczepić i porozmawiać z nim w neutralnych warunkach, by przygotować dobry grunt pod przyszłe rozmowy sprzedażowe.
W konferencjach i targach często uczestniczą osoby piastujące wyższe stanowiska – takie, z którymi trudno się umówić podczas zwykłego dnia pracy. Przyciąga ich prestiż wydarzenia, skondensowanie wielu ciekawych tematów w krótkim czasie, obecność liczących się osób z branży i decydentów.
Możemy wziąć udział w konferencji na różnych zasadach. Każda z nich niesie ze sobą określone możliwości sprzedażowe. Przypatrzmy się im.
Uczestnik
To najpowszechniejsza forma korzystania z konferencji branżowej. Opłacamy wstęp i możemy słuchać wystąpień innych ekspertów. Choć z założenia takie uczestnictwo nie oferuje żadnych narzędzi wsparcia sprzedaży, to jednak nie jest tak, że nie można go wykorzystać sprzedażowo.
Konferencja to doskonała szansa na networking. Przerwy kawowe, obiady czy wieczorne wydarzenia sprzyjają rozmowom w kuluarach. Możemy podejść do prelegentów i porozmawiać z nimi o poruszanych przez nich tematach. Możemy o tych zagadnieniach podyskutować z innymi uczestnikami, pytając ich o zdanie na temat danej prezentacji. Warto przećwiczyć sobie kilka technik networkingowych, by potem bez stresu wykorzystać szansę bezpośredniej rozmowy. Pójdzie nam jeszcze lepiej, jeśli z wyprzedzeniem określimy, kogo szczególnie chcielibyśmy poznać. Powszechną praktyką jest to, że uczestnicy otrzymują identyfikatory. Ułatwia to namierzenie konkretnej osoby. Możemy także sprawdzić w social mediach, jak wygląda reprezentant firmy, z którą chcemy nawiązać kontakt, lub po prostu zapytać organizatora o wskazanie tego uczestnika.
Zaopatrzeni w wizytówkę i notatnik możemy zrealizować naprawdę wartościową rozmowę. Mamy szansę dodatkowo przekazać nasze materiały promocyjne. Nie przesadzajmy jednak z ich liczbą – uczestnicy konferencji często i tak już dźwigają sporo materiałów otrzymanych w recepcji wydarzenia. Lepiej wziąć adres i obiecać przesłanie informacji po konferencji lub spróbować umówić się na kolejne spotkanie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.