Jak trafić do handlowców i zachęcić ich do samodzielnego szukania rozwiązań?

Pytanie od czytelnika:

Zostałem  kierownikiem  kilkuosobowego  zespołu  sprzedażowego.  Jako  doświadczony  sprzedawca świetnie znam zagadnienia sprzedażowe. Problemem jest dla mnie motywowanie innych sprzedawców do pracy i prowadzenie zebrań. Gdy sprzedaż nie idzie, moi ludzie wychodzą ze spotkań ze mną w tak samo złym nastroju, jak na nie wchodzą. Przekazuję im rady, jak mają pracować wydajniej, ale oni nie stosują się do nich. Podczas każdego zebrania staram się w otwartej dyskusji uzyskać od zespołu informację, co przeszkadza im w sprzedaży. Potem odnoszę się zbiorowo do tych przeszkód, radząc, jak je pokonywać. Uważam, że proponuję im dobre rozwiązania, a problemy nie są tak duże, jak oni je przedstawiają. Podawane przyczyny niskiej sprzedaży to typowe wymówki: brak budżetu u klientów i obstawienie klientów przez konkurencję, która była na lokalnym rynku wcześniej niż my. Jak mogę dowiedzieć się, dlaczego zespół mnie nie słucha i nie stosuje się do moich rad? Na co zwracać uwagę, aby skutecznie trafiać do ludzi i zachęcić ich do samodzielnego szukania rozwiązań? Nie mogę poświęcać całego swojego czasu na obmyślanie za nich rozwiązań.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.