Porozmawiaj z botem

  • W jaki sposób zwiększyć sprzedaż, wykorzystując chatbota?
  • Kiedy chatbot sprawdza się jako asystent i doradca klienta?
  • Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu chatbota?
ECOM_02_54.jpg

Zastosowanie chatbotów w sprzedaży i obsłudze klienta jest coraz powszechniejsze. Poniżej przedstawiono kilka ciekawych pomysłów, jak wykorzystać chatbota do obsługi w swoim e-sklepie.

Chatbot to oprogramowanie, z którym można prowadzić konwersację przez Internet, aby zdobyć potrzebne informacje lub w celach rozrywkowych. Można np. zapytać chatbota o pogodę dla danego miasta, aby już po chwili otrzymać odpowiednie informacje, bez konieczności pobierania i instalowania aplikacji pogodowej. Istnieją też bardziej zaawansowane chatboty. W Indiach można skorzystać z banku Digibank, w którym na pytania klientów w większości odpowiadają chatboty. Mają one w bazie już kilka tysięcy zapytań i gotowych odpowiedzi. Można np. wydać polecenie „Zapłać Rafałowi 30 dolarów za naprawę” i chatbot wykona przelew na 30 dolarów o tytule „za naprawę”, wysyłając pieniądze Rafałowi (przy założeniu, że na liście przelewów wzorcowych mamy tylko jednego Rafała).

Niemiecka firma 30 Seconds to Fly wykorzystuje chatboty do rezerwowania przelotów, a sieć Burger King do składania zamówień. Do 2019 roku aż 20 procent interakcji realizowanych ze smartfonów ma wykorzystywać VPA, czyli wirtualnych asystentów personalnych (ang. virtual personal assistants) – przewiduje Gartner w swoim raporcie z 2016 roku1. Najpopularniejsze VPA to obecnie Apple Siri oraz Google Now, które oferują szerokie możliwości (np. znalezienia wybranych informacji), ale chatboty również wpisują się w tę kategorię. Z badania Gartnera zrealizowanego w czwartym kwartale 2016 roku na terenie Stanów Zjednoczonych, Chin i Wielkiej Brytanii wśród 3021 konsumentów wynika, że ponad 37 procent korzysta z VPA co najmniej raz każdego dnia.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.