Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Witold Kowalski – założyciel i przez 20 lat CEO Nike oraz Telepizza Poland, a także mentor ponad 100 firm – napisał książkę Świadomy lider, w której dzieli się narzędziami pomocnymi w codziennym zarządzaniu. Odwołuje się do przykładów biznesmenów oraz firm z pierwszych stron światowych gazet i analizuje, często krytycznie, ich przypadki. Jego celem jest kreowanie nowych liderów, podniesienie pewności siebie przyszłych przywódców oraz pomoc w dokonywaniu przemyślanych wyborów i określeniu głębszego sensu w pracy.
Światowa gospodarka przyszłości będzie potrzebowała charyzmatycznych i świadomych liderów w biznesie. Przywódców potrafiących zapanować nad sztuczną inteligencją, etyką i ekologią rozwoju, firmami gigantami, rzeszą specjalistów od nowych technologii, nad problemem starzejących się społeczeństw czy malejącym poziomem zaangażowania u pracowników. Dlatego Witold Kowalski napisał książkę Świadomy lider dla tych wszystkich menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy.
Kim jest Witold Kowalski?
- Praktyk zarządzania, który przez 20 lat pracy jako CEO, w tym 13 lat w Nike, przećwiczył wiele teorii zarządzania i przywództwa na sobie, podwładnych i organizacjach, którym przewodził.
- Mentor i doradca, który w ciągu 12 lat pomógł 160 firmom zwiększyć rentowność, wyjść z kłopotów czy przyśpieszyć rozwój.
Dzięki książce Świadomy lider każdy z nas może skorzystać z jego doświadczenia. Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteśmy, znajdziemy w niej sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą, a także rady i techniki, które pomogą nam dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu oraz radykalnie podniosą naszą pewność siebie w działaniu.
Tematy, jakie znajdziemy w książce:
- Rola codziennej autorefleksji menedżera w zmianie
- Odnalezienie się w erze rozwoju AI
- Sposoby radzenia sobie z osobami toksycznymi i mobbingiem
- Pomysły na to, jak podnieść poziom innowacyjności firmy
- Nadmuchiwacz oczekiwań i wewnętrzny krytyk w każdym z nas
- Redefinicje prowadzenia i mierzenia rezultatów szkoleń
- Przyczyny porażek większości start-upów
- Sposoby rozwiązywania problemów przez cykl działań menedżerskich
W książce nie ma gotowych recept, jak zostać liderem i prowadzić firmę. Nie ma uniwersalnej ściągi z przywództwa, którą schowamy do portfela i z której skorzystamy w trudnej sytuacji biznesowej. Nie ma banalnych sentencji, których pełno w mediach i które jako skróty myślowe niewiele znaczą. Jest za to dużo przykładów, wskazówek i narzędzi zachęcających każdego lidera do pracy nad sobą każdego dnia lub przynajmniej co jakiś czas. ×
Tytuł: Świadomy lider. Lekcje przywództwa od eks-CEO Nike Poland
Autor: Witold Kowalski
Wydawnictwo: MT Biznes
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.