Inauguracja VIII edycji Konkursu Polish National Sales Awards

Dnia 23 marca w Business Center Club w Warszawie spotkaniem ekspertów zainaugurowano VIII edycję Konkursu Polish National Sales Awards. „Sprzedaż przyszłości oparta o talenty” to hasło przewodnie tegorocznego konkursu.

SS26_04.jpg

Podczas spotkania eksperci ze świata nauki, mediów, biznesu oraz polityki rozmawiali o najważniejszych zagadnieniach dla sektora sprzedaży w Polsce. Ponad sześćdziesiąt osób wysłuchało przemówień i paneli dyskusyjnych oraz prezentacji badań opinii publicznej zrealizowanych przez instytut badawczy Millward Brown dla PNSA. Inauguracja miała charakter platformy wymiany idei, na bazie której powstanie dokument zawierający wnioski na temat sytuacji sektora sprzedaży w Polsce wraz z rekomendacjami. Zostanie on przedstawiony w Ministerstwie Pracy i Ministerstwie Rozwoju. Inaugurację prowadziła Elżbieta Pełka, prezes Zarządu PNSA, a gościem honorowym był prof. UW dr hab. Jacek Męcina.

Sektor sprzedaży w Polsce współtworzą ponad dwa miliony osób. Sprzedaż tworzy zyski i buduje pozycję konkurencyjną każdego przedsiębiorstwa. Organizacja PNSA tworzy najwyższe standardy sprzedaży, promuje najlepsze wzorce etyczne oraz systematycznie buduje prestiż zawodu sprzedawcy w Polsce. Strukturę PNSA tworzy Zarząd, Kapituła Nagrody i Kapituła Sędziowska, Komisja Sędziowska oraz Rada Programowa. Audytorem i weryfikatorem procesu oceny jest firma consultingowa A.T. Kearney.

Jednym z głównych punktów spotkania była prezentacja badań pt. „Sprzedawcy oczami konsumenta”, którą przedstawił Kuba Antoszewski z Millward Brown. – Z badań przeprowadzonych przez Millward Brown dla PNSA wyłania się pozytywny obraz sprzedawców i doradców klienta. Większość respondentów doświadczyła sytuacji, w której została obsłużona w ponadprzeciętny sposób w sensie zarówno emocjonalnym, jak i profesjonalnym. Co ciekawe, polscy konsumenci zwracają uwagę na kompetencje, nie jedynie predyspozycje psychologiczne, jakie są konieczne do dobrego wykonywania zawodu sprzedawcy. W porównaniu z poprzednim badaniem sprzed dwóch lat znacząco poprawił się również wizerunek zawodu sprzedawców i doradców klienta wśród konsumentów – powiedział Antoszewski.

Kolejnym punktem było przemówienie motywacyjne Rogera Hodgkissa, członka Zarządu PZU SA, a następnie Michał Pilkiewicz, przewodniczący Kapituły Sędziowskiej PNSA, Director, Supplier Services East Europe/IMS Health, przedstawił proces sędziowski i metodykę PNSA. Ta prezentacja zakończyła pierwszą część spotkania.

Wiele emocji wzbudziło szczególnie jedno zagadnienie spośród prezentowanych badań: aż 59% ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku zdarzyło się im, że sprzedawca próbował stosować na nich różne chwyty sprzedażowe mające nakłonić ich do zakupu. Zdaniem panelistów, wiedza sprzedażowa sama w sobie służy do tego, aby w jak najpełniejszy sposób przedstawić klientowi ofertę i nawiązać z nim relacje. Jak mówią, tylko etyka jest gwarancją długoterminowych sukcesów sprzedawcy i budowania zaufania klienta.

Talenty sprzedażowe określono jako konkretne umiejętności: cechy osobowościowe oraz wiedzę, które łącznie pozwalają uzyskać ponadprzeciętne efekty sprzedażowe. W zawodzie sprzedawcy konieczne są entuzjazm, samodyscyplina, operatywność, elastyczność i otwartość, a także odporność na odrzucenie. Wiedza nabyta, bez predyspozycji osobowościowych, zapewni jedynie przeciętny poziom skuteczności. Paneliści dyskutowali też nad sposobami motywowania pracowników oraz pozyskiwania i zatrzymywania ponadprzeciętnych osobowości w organizacjach.

Polish National Sales Awards jest przedsięwzięciem, które promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Głównym celem PNSA jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw przez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Odbywający się już po

Więcej informacji na temat Konkursu:

www.pnsa.pl

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.