5 psychologicznych supermocy niezbędnych w pracy handlowca dziś i w niepewnej przyszłości
- Czym jest rezyliencja i jak ją u siebie rozwijać?
- Co jest ważniejsze: poziom zarobków czy poczucie sensu wykonywanej pracy?
- Na czym polega prospekcja?
Sztuczna inteligencja zastąpi handlowców” – te słowa słyszymy coraz częściej.
Dane nie są optymistyczne – do 2030 roku z powodu automatyzacji na całym świecie straci pracę osiemset pięćdziesiąt milionów pracowników. Z tego samego powodu nawet 80% będzie musiało pogodzić się z redukcją zarobków.
Jako handlowcy nie jesteśmy na straconej pozycji. Powinniśmy tylko uzbroić się w umiejętności niezwiązane bezpośrednio ze sprzedażą, które pozwolą nam skutecznie pracować dziś i w niepewnej przyszłości.
Autorzy książki „Umysł jutra” opisali 5 psychologicznych supermocy niezbędnych w pracy dziś i w niepewnej przyszłości. To dotychczas najlepsza książka, jaką przeczytałem w 2023 roku, idealnie pasuje do nas – sił sprzedaży.
Ostrzegam cię jednak, zanim zaczniesz czytać – jeśli jako handlowiec oczekujesz nowych trików, jak oczarować klienta – możesz skończyć czytać ten artykuł właśnie teraz i przejść do kolejnego. Tu nie znajdziesz sztuczek.
Jeśli jednak zauważasz, że zbliżasz się do „sprzedażowej” ściany i czujesz, że współczesny świat sprzedaży coraz bardziej ci ucieka – może ten artykuł to dobry moment do refleksji nad sobą, która sprawi, że będziesz mentalnie przygotowany na to, co dobija wewnętrznie wielu handlowców, czyli poczucia lęku spowodowanego niepewną przyszłością.
Supermoc nr 1
Rezyliencja
Pierwsze pytanie, które prawdopodobnie przeszło ci przez myśl, to: „Co to jest ta rezyliencja?”.
Najbardziej podstawowym wyjaśnieniem tego zagadnienia jest zdolność powrotu na właściwe tory po trudnych wydarzeniach. Przytrafia nam się coś złego. Niektórzy się załamują, a inni rozwijają skrzydła.
Coraz ambitniejsze plany sprzedażowe, presja na wynik i coraz więcej stresu – to wszystko sprawia, że tracimy dystans. Gdy twój umysł dochodzi do najczarniejszych wniosków, twoim celem jest trafniejsze przygotowanie myśli, jak może zakończyć się ta sytuacja z klientem, czy szefem i co może z niej wyniknąć. Zacznijmy od ćwiczenia:
Autorzy argumentują, że zwinny poznawczo umysł będzie w stanie ująć te możliwości w prognozowanych rozwinięciach sytuacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.