Ułatwić klientowi zakupy

  • Jak wykorzystać ścieżkę zakupową, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
  • W jaki sposób schematy, którymi posługujemy się w pracy projektowej podczas budowania ścieżki zakupowej, wpływają na jakość samej ścieżki?
  • Czy warto się kierować regułą trzech kliknięć?
ECOM_02_40.jpg

Planujemy ścieżki zakupowe, myśląc utartym schematem: strona główna, wygląd kategorii, wyniki wyszukiwania, karta produktu, płatność, podziękowanie za zakupy. Stereotypy, którymi posługujemy się w pracy analitycznej i projektowej podczas budowy ścieżki zakupowej, wpływają na jakość samej ścieżki.

Analizując briefy projektowe, w których sklepy internetowe precyzują, czego oczekują od firm badawczych, agencji interaktywnych i marketingowych oraz firm wdrożeniowych, znaleźć można sporo wymagań związanych z funkcjonalnościami, kontentem i optymalizacją dla SEO. Rzadkością jest pogłębiona analiza portretów klienckich.

Zaskakujące, że przymierzając się do redesignu witryny sklepu, zleceniodawca często nie ma kompletu danych ilościowych, takich jak np. średnia wartość koszyka czy przeciętny czas zakupu, i nawet podstawowej wiedzy o tym, co zmotywowało klienta do podjęcia decyzji o zakupie ani dlaczego zdecydował się kupić właśnie u nas, choć miał do dyspozycji alternatywne oferty. Nie wiemy, co mu się podobało, a co go frustrowało oraz jak się czuł podczas wizyty w sklepie. Z tego powodu dobrą praktyką w zakresie projektowania ścieżki zakupowej jest włączenie w ten proces badań, które ujawnią miękkie aspekty decyzji zakupowej.

Szybką i stosunkowo tanią metodą badania jakościowego są wywiady z klientami naszego sklepu po dokonaniu przez nich zakupu. Klienci reagują zwykle pozytywnie – doceniają to, że ktoś interesuje się tym, jak czuli się podczas robienia zakupów, czują się wyróżnieni. Jeżeli dysponujemy odpowiednim zestawem danych, możemy przeprowadzić rozmowy także z klientami, którzy na zakup się nie zdecydowali (zaczęli zakupy, dodali produkt do koszyka, ale opuścili witrynę przed zakończeniem transakcji).

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.