Przegląd usług kurierskich

  • Jakie usługi obecnie oferują firmy kurierskie branży e-commerce?
  • Które z usług oferowanych przez branżę kurierską pozwalają skrócić proces obsługi klientów w e-sklepie?
  • Jakie trendy pojawią się w sektorze usług kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat?
ECOM_14_42.jpg

Paleta usług kurierskich w e-commerce zmieniła się na przestrzeni ostatnich kilku lat diametralnie. Nowe rozwiązania pozwalają sklepom internetowym na lepszą i szybszą obsługę zamówień. Klient może wybierać w sposobie dostawy i firmach świadczących usługi kurierskie. Pojawiły się porównywarki dostawców kurierskich, umożliwiające porównanie ofert i cenników.

Zakupy realizowane przez internet są nierozłącznie związane z tzw. ostatnią milą – etapem ostatecznej dostawy przesyłki do klienta. Czas doręczenia oraz jakość obsługi logistycznej ma kluczowe znaczenie dla wizerunku e-sklepu. Negatywny odbiór usługi wpływa na postrzeganie sprzedawcy, nie firmy kurierskiej, która tę usługę realizowała. W mniejszym stopniu mechanizm ten działa w drugą stronę – pozytywna jakość usługi ma pewne znaczenie marketingowe i wizerunkowe dla sklepu.

Branża przesyłek kurierskich konsekwentnie dostosowuje się do zmian zachodzących w e-commerce. Nie ogranicza się do standardowych rozwiązań. Dziś kurierzy idą ku specjalizacji i spełnianiu zindywidualizowanych oczekiwań dostawcy i odbiorcy. Jak wygląda to w praktyce?

Niezmiennym fundamentem usług kurierskich pozostaje dostawa wolumenu o relatywnie niewielkiej wadze (do ok. 30 kg – tę branża uznaje za graniczną w kontekście podjęcia przez jedną osobę). Rynek e-commerce wymusił jednak na przewoźnikach rozszerzenie standardowej oferty o opcje, które jeszcze niedawno można było uznać za dodatkowe:

  • skrócony do minimum czas dostawy,
  • określenie godziny dostawy i zawężenie terminu odbioru,
  • system door to door,
  • śledzenie przesyłki od momentu nadania do jej doręczenia.

Firmy kurierskie stawiają na połączenie funkcjonalności i wygody, coraz krótszego czasu doręczenia oraz jakości obsługi. Oferta rozwiązań dla branży handlu internetowego to dziś kompleksowy produkt umożliwiający scedowanie całego procesu na przewoźnika. Co obejmuje dziś propozycja firm kurierskich dla e-handlu?

1. Obsługa przez aplikację

Zlecenia składane online, możliwość wyceny według bieżących danych przypadających na konkretny dzień wysyłki, intuicyjna obsługa poprzez aplikacje mobilne – to, co kiedyś wydawało się odległą przyszłością handlu transgranicznego, dziś stanowi standard w zakresie usług kurierskich. Przyspiesza procedury, ułatwia archiwizację zamówień, pozwala też na wykorzystanie technologii do połączenia z własnymi systemami obsługi klienta. To rozwiązanie bardzo promowane np. przez DHL, aplikację zapewnia też UPS w ramach opcji Mobile My Choice.

2. Monitoring przesyłki

Śledzenie paczki na podstawie skanowanych danych obejmujących czas i miejsce jej bieżącej lokalizacji pozwala uniknąć gorączkowych pytań od klienta o to, gdzie jest przesyłka i kiedy do niego dotrze. To rozwiązanie szczególnie wartościowe w gorącym okresie przedświątecznym. Monitoring omijający kontakt z działem obsługi klienta sklepu doskonale wpisuje się w trend minimalizacji procedur. Tę opcję zapewniają wszyscy obecni na polskim rynku przewoźnicy. Często, jak w przypadku aplikacji GLS, oprócz śledzenia paczki, możliwe jest wyszukiwanie punktów odbioru (np. Parcel Shop GLS) czy przekierowywanie paczki online i skanowanie kodów kreskowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.