Allegro a własny sklep internetowy

  • Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?
ECOM_10_47.jpg

Zarządzanie sprzedażą przez Allegro tak, by jednocześnie nie ograniczać potencjału własnego sklepu internetowego to niełatwa sprawa. Dywersyfikacja przychodów w e-commerce na różne kanały jest wskazana, jednak trzeba patrzeć na Allegro głównie jako format do rozwoju własnej marki w sieci.

Allegro czy własny sklep? – ta fraza jest już automatycznie podpowiadana w Polsce przez Google. Amerykańska fabryka odpowiedzi na niemal każde nurtujące pytanie – akurat na to nie daje jednoznacznej. Wynika to z kwestii indywidualnych: budżetu reklamowego, branży i relacji podaż–popyt, cierpliwości inwestycyjnej właścicieli. Ważne są możliwości logistyczne, sposób finansowania zakupionego towaru, możliwości rywalizacji ceną lub dodatkowymi bonusami. Niezależnie od tych czynników można jednak przyjąć, że zaangażowanie się w projekt Allegro zawsze ma sens. Warunkiem jest jednak takie prowadzenie sprzedaży poprzez tę platformę, by nie kolidowało z e-sklepem.

Platforma Allegro postrzegana jest przede wszystkim przez pryzmat prowizji i szeregu opłat dodatkowych. Powszechnie niedostrzegalne są niekwestionowane zalety: od łatwości wystawienia przedmiotów i ogólnej kontroli nad nimi, przez formaty automatyzacyjne, po mechanizmy promocyjne. Z kolei własny sklep internetowy daje możliwość ominięcia pośrednika, ale wymaga wszystkiego, co Allegro oferuje niejako w cenie prowizji: integracje, obsługę IT, stabilność, skuteczną reklamę, pozycjonowanie serwisu na określone frazy, łatwość dotarcia do odbiorcy. To wszystko wymaga nie tylko pieniędzy. Jest przede wszystkim czasochłonne. Zaś wizje marketerów twierdzących, że w ciągu kilku tygodni mogą – za sowitą opłatą – zrewolucjonizować rynek internetowy i zmienić raczkujący e-sklep w prawdziwą finansową machinę, można włożyć między bajki. Dla debiutanta bez mocnej – np. zagranicznej – marki lub bardzo dużego budżetu promocyjnego, innego startu niż połączenie atutów Allegro i własnego sklepu nie ma.

Gdzie sprzedawać w sieci?

Odpowiedź jest prosta: jednocześnie na Allegro i rozwijając stopniowo własną markę sklepu. Samo Allegro powinno być postrzegane właśnie nie jako mechanizm sprzedażowy, ale jako jeden z elementów budowy wizerunku e-sklepu. Nawet przy często restrykcyjnej polityce platformy, możesz eksponować własne logo i nazwę, a na folderze reklamowym w ofercie zamieścić zarówno bezpośredni numer telefonu do sklepu, jak i adres e-mail. To już pierwszy krok do zaintrygowania odbiorcy, by sprawdził ofertę omijając Allegro.

Ideałem jest w takiej sytuacji mechanizm, w którym klient planujący zakup trafia na twoją ofertę na Allegro, przy czym – już po zakupie – jest na tyle usatysfakcjonowany, że kolejnym razem poszuka twojego sklepu bezpośrednio. Wystarczy zasygnalizować chociażby wizję wyjątkowo atrakcyjnych cen – czytaj: bez prowizji dla Allegro – w sklepie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.