Jak wykorzystać wykres bąbelkowy do graficznej prezentacji struktury sprzedaży
Problem: Jestem controllerem w firmie handlowej. Muszę przeanalizować sprzedawane produkty według trzech kryteriów: wielkości sprzedaży, marży osiągniętej na danym indeksie oraz liczby punktów, do których towar jest dostarczany. Na tej podstawie muszę wyznaczyć cztery grupy towarów według dwóch kryteriów – wartości sprzedaży oraz marży (parametr liczby punktów nie jest brany pod uwagę na tym etapie):
Problem: 1. Grupa 1 – towary o wysokiej marży i wysokiej wartości sprzedaży.
Problem: 2. Grupa 2 – towary o wysokiej marży i niskiej wartości sprzedaży.
Problem: 3. Grupa 3 – towary o niskiej marży i wysokiej wartości sprzedaży.
Problem: 4. Grupa 4 – towary o niskiej marży i niskiej wartości sprzedaży.
Problem: Na podstawie przyporządkowanych do tych czterech grup towarów w naszej firmie będą podejmowane decyzje strategiczne dotyczące polityki sprzedażowej dla poszczególnych indeksów. W jaki sposób, dla jasnego obrazu i umieszczenia danych branych pod uwagę w procesie budowania polityki sprzedażowej, zbudować ilustrację graficzną w formie wykresu bąbelkowego?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.