Jak liczyć rentowność sprzedaży
Problem: W naszej firmie istnieje różnica zdań co do wyliczania rentowności sprzedaży dla klienta. Sprzedajemy klientom z określoną marżą. Dodajemy do tego koszty obsługi i - przykładowo - otrzymujemy 10%. Problem pojawia się w momencie określenia form i terminów płatności. Jeżeli kupujemy od dostawcy z terminem płatności 30 dni i sprzedajemy do klienta z terminem 14 dni, to pojawia się konflikt. Dzieje się tak, ponieważ:
Problem: a) część osób uważa, że w takim przypadku należy liczyć 15 dni (koszt kredytu) - bo różnica między terminem od dostawcy a udzielonym terminem wynosi 15 dni na plus dla firmy,
Problem: b) część osób uważa, że powinno się liczyć 14 dni (koszt kredytu) - bo tyle udzielamy terminu klientowi i jest to koszt utraconych korzyści.
Problem: Jakie jest Państwa zdanie dotyczące tego problemu?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.