The ten most common errors in benchmark analyses

  • What does the benchmarking process consist of?
  • What kinds of benchmarking are there (depending on the relationship with the reference company)?
  • What mistakes can be made when using benchmarking, and what are the risks?
SELL_13_46.jpg

Benchmarking is far from a new thing. The concept, which was considered innovative at business schools 20-30 years ago, is now used quite commonly, at least in certain cases. In a dynamic economic reality where product life cycles are getting shorter, competition is intensifying, and new ways of fighting for clients are appearing, everyone is watching what everyone else is doing and asking themselves the same question: “How are they coping under the circumstances?” This is the foundation of benchmark analysis; however, it isn’t difficult to make mistakes that would make the whole process less effective. Which mistakes are the most common?

[1] Not preparing the process

Understanding the need to observe the business environment and improve one’s own company by comparing it with the market leaders isn’t benchmarking in itself. In this process, we can identify several key steps that occur in each case. Practically any one of them could cause problems - problems which must be overcome for the whole process to be successful.

It’s critical not only to define the purpose of the benchmark analysis, but also to build a realistic plan of action. This cannot be achieved without a committed team that will supervise the actions taken and authorise the solutions developed in a specific way. It’s worth considering supplementing your team with external consultants - their objectivity can be a great added value. It’s also extremely important to inform your entire staff about the project. If you don’t, your employees may resist any changes - or even sabotage them - regardless of how significant they actually are.

[2] Focus on reducing costs

Benchmarking should help you improve how your company functions, but that doesn’t automatically mean reduced costs. This is a mistake made by managers whose main goal is to cut costs, and who are using the benchmarking project to justify those cuts.

That would be a complete misunderstanding of benchmarking. It may turn out that implementing the best market practices requires additional investments, including investments your company simply cannot afford.

On the other hand, remember that over any significant period of time, the benchmarking project itself could lead to higher expenses, especially those related to collecting data. So if it’s really only about cutting costs, it’s better not to get benchmarking involved.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.