Testujemy sklep: https://www.eobuwie.com.pl
- Czy sklep eobuwie.pl zasługuje na wysoką ocenę, gdy sprawdzimy jego funkcjonalność i ocenimy UI/UX?
- Czy sklep spełnia nowoczesne standardy techniczne, czy też ma pewne braki?
- Jak łatwy jest sposób składania zamówienia na eobuwie.com.pl?
Jak w testach wypada największy sklep z obuwiem w Polsce? Trudno jest wskazać słabe strony. To jedna z najlepiej zoptymalizowanych platform e-commerce, jakie znajdziemy na rynku.
Sklep eobuwie.com.pl rozpoczął działalność w 2006 roku. Kilka lat później miał już sprzedaż na poziomie 25 mln zł (w 2012 roku), a później, w kolejnych latach, zwiększył ją do 2,2 mld zł (w 2020 roku). Obecnie to największy w kraju sklep z obuwiem, jak również jeden z największych w tym regionie Europy. Firma bowiem działa już w kilkunastu krajach i stale powiększa swój zasięg. Co warto zauważyć, tylko 1/3 sprzedaży to obecnie rynek polski – reszta pochodzi z rynków zagranicznych. A jak wypada sklep w naszych testach? Zaczynamy!
Strona główna i menu
Strona główna eobuwie.com.pl jest efektem wielu testów A/B i optymalizacji. W obecnej postaci to miejsce, które nastawione jest wyłącznie na sprzedaż, z miejscem na kilka bannerów reklamowych od partnerów. W zasadzie każdy link ze strony głównej kieruje nas na zakupy.
Strona główna jest nastawiona na minimalizm. Dzięki temu wszystkie elementy wczytują się w krótkim czasie. Zachowana jest także duża przejrzystość, w zgodzie z trendami UI/UX.
Tym, co zwraca uwagę, jest brak elementów animowanych czy rotujących się wzajemnie. Nie ma np. slajdera z trzema czy pięcioma bannerami. Sklep zdaje sobie sprawę, że większość internautów i klientów nie przegląda stron w ten sposób i zwyczajnie ignoruje opcję przełączania kart/bannerów w slajderze.
Już po krótkim przeglądzie strony głównej widać, że sklep jest na bieżąco optymalizowany i pozostawione elementy to tylko te, które faktycznie są klikane przez klienta i przedstawiają realną wartość w zakresie funkcjonalności. Jedynie skróty do kontaktu, umieszczone w stopce, według nas są elementem, do którego można się przyczepić. Ikony umieszczone są po prawej stronie, nad bannerem mailingowym i nie rzucają się od razu w oczy. Dodatkowo, aby zadzwonić, trzeba kliknąć ikonę telefonu – otwiera się wtedy nowa podstrona z numerem telefonu, jak i skrótami do komunikatorów Messenger, WhatsApp i chat na żywo. Według nas sklep powinien zamieścić numer telefonu również w stopce, co umożliwiłoby łatwy kontakt telefoniczny.
Na uwagę zasługuje także menu nawigacyjne. To działa bardzo dynamicznie. Sklep także tutaj stawia jednak na prostotę.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.