Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

  • Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?
SS_44_6.jpg

Sztuczna inteligencja pomaga firmom docierać do klientów, którzy są zainteresowani zakupem tu i teraz, tworzy trafne prognozy oraz pomaga przy sprzedaży krzyżowej (cross-sell). Kiedy i dlaczego warto wdrożyć AI w swojej firmie?

Nieograniczone możliwości

Wygląda na to, że możliwości AI (z ang. artificial intelligence – sztuczna inteligencja) są nieograniczone. Technologie tego rodzaju są wykorzystywane w branży motoryzacyjnej do sterowania autonomicznymi pojazdami, znajdziemy je w asystentach głosowych reagujących na komendy wypowiadane w wielu językach czy też w postaci oprogramowania do zarządzania kalendarzem i spotkaniami oraz rezerwacjami w hotelach i biurach turystycznych. Spotkamy się z nimi nawet podczas researchu w Internecie, kiedy chcemy szybko przekopać się przez tysiące publikacji i znaleźć interesujące nas dane.

Największe firmy wykorzystują sztuczną inteligencję od lat i doskonale na tym wychodzą. Dla przykładu, w przypadku serwisu Netflix ok. 75% treści oglądanych przez użytkowników to materiały rekomendowane przez AI. W sektorze sprzedaży detalicznej sztuczna inteligencja również odgrywa dużą rolę – przykładowo Amazon wykorzystuje ją w silniku rekomendacji produktów i ocenia się, że mniej więcej jedna trzecia zamówień w sklepie jest realizowana właśnie, dzięki temu że klient otrzymał trafną sugestię, jaki produkt powinien mu się spodobać (zatem powinien go kupić).

AI pozwala przewidywać zachowania klientów i ich potrzeby, wskazywać wspólne wątki i trendy. Za sprawą algorytmów wiemy, na co będzie zapotrzebowanie, i możemy odpowiednio przygotować zapasy magazynowe czy też zarządzać komunikacją i w porę wysyłać odpowiednie oferty. Firma motoryzacyjna Regit wykorzystała system Peak.ai, aby przewidzieć, kto z bazy użytkowników (ponad 2,5 mln osób) będzie prawdopodobnie zmieniał samochód na inny i kiedy. Dzięki temu rozesłano odpowiednie oferty we właściwym czasie. Rezultat? Wzrost sprzedaży o 27% w ciągu 30 dni oraz redukcja kosztów operacyjnych na poziomie 35%, ponieważ personel Regita zmniejszył liczbę połączeń telefonicznych i e-maili, które były wysyłane do klientów niezainteresowanych zakupami.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.