Na lojalność klienta trzeba zapracować
Rozmowa z Natalią Załęcką, szefową marketingu eobuwie.pl
Jakie są obecnie Pani zdaniem największe wyzwania stojące przed światem marketingu i sprzedaży?
Myślę, że największym wyzwaniem stojącym zarówno przed marketingiem, jak i sprzedażą, pozostaje sprostanie wymaganiom klientów. Ostatnie lata trwale zmieniły preferencje i nawyki konsumentów, co przełożyło się na działanie firm.
Dzisiaj marketerzy muszą mierzyć się z koniecznością stworzenia unikalnych i spersonalizowanych treści dla wybranych grup docelowych. Jednocześnie istotne stają się umiejętności cyfrowe oraz analityczne, zapewniające narzędzia i środki, które pozwalają na kreowanie oryginalnych kampanii. Pozostając w temacie nowych technologii, warto również wspomnieć o danych. Dzięki nim jesteśmy w stanie pozyskać wiele informacji na temat zwyczajów zakupowych konsumentów i odpowiednio wybierać kanały komunikacji i środki przekazu.
Poznanie grup odbiorców to podstawa przy tworzeniu adekwatnej oferty. Wiele się zmienia na tym polu i na znaczeniu zyskują nowe rozwiązania, jak np. live shopping czy social commerce. Istotne jest dokładne poznanie rynku oraz bycie elastycznym i otwartym na nowości, które przyciągają klientów. Kolejnym istotnym aspektem w tym obszarze jest zadbanie o customer experience, które odgrywa coraz większą rolę w handlu. Łatwość obsługi strony internetowej oraz wygoda całego procesu zakupowego wpływają na jego finalizację.
Pracowała Pani dla różnych branż, m.in. dla bankowości. Skąd pomysł na zmianę i przejście do MODIVO SA?
Pracowałam w wielu miejscach – zarówno po stronie agencji reklamowej, jak i klienta bezpośrednio w firmie, a także w obszarze konsultingu. Zmiany nie są mi obce. Postrzegam je jako ciekawe wyzwania, które motywują mnie do ciągłego rozwoju. Właśnie tym jest dla mnie praca dla marki eobuwie.pl i budowanie brandu w branży e-commerce, której podstawą jest performance marketing. Taka forma działania niesie za sobą co chwilę nowe sytuacje oraz doświadczenia, dzięki czemu jest ekscytująca.
Czy branża, w której obecnie Pani pracuje, odczuwa skutki rosnącej inflacji, a jeśli tak, jakie działania planują Państwo podjąć, by mimo wszystko nie tracić sprzedaży?
Wnikliwie analizujemy sytuację gospodarczą zarówno w Polsce, jak i na świecie. Niezaprzeczalnie otoczenie ekonomiczne ulega dynamicznym zmianom, które są odczuwane przez społeczeństwo oraz przedsiębiorców. Aby przeciwdziałać skutkom tej trudnej sytuacji, stosujemy zarządzanie cenowe per kraj oraz optymalizujemy marżę dla każdego regionu. Oferujemy szeroką gamę produktów w różnym zakresie cenowym. W eobuwie.pl układamy asortyment w taki sposób, aby nie zabrakło w nim artykułów value for money. Jednym z naszych celów jest pozostanie konkurencyjnymi cenowo.
Czy Państwa branżę dotknęły tak częste obecnie problemy z zaopatrzeniem i logistyką transportu? Jak planują Państwo im przeciwdziałać?
Skuteczny model biznesowy oraz dotychczas zrealizowane inwestycje dobrze przygotowały nas na obecną sytuację, dzięki czemu możemy szybko i efektywnie reagować na zmiany w otoczeniu. Mamy zdywersyfikowane portfolio dostawców oraz przewoźników, z którymi staramy się budować długotrwałe relacje oparte na partnerskich zasadach. Takie podejście pozwala na wspólne wypracowanie odpowiedniego planu działań w niepewnych czasach. Ponadto operujemy odpowiednim zapleczem logistycznymi i siecią dystrybucji, które poddajemy dokładnym analizom, aby optymalnie wykorzystywać nasze zasoby. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań pomaga nam sprawnie zarządzać oraz redukować potencjalne zagrożenia, co bezpośrednio przekłada się na zachowanie płynności i minimalizowanie kosztów.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.