Kody QR
Fotokody łączą świat rzeczywisty z wirtualnym bez potrzeby zapamiętywania przez użytkownika długich adresów i przepisywania ciągów danych. Wszystko to sprawia, że uważane są one za marketingowy cud – dają użytkownikom szybki dostęp do usług i informacji bezpośrednio na ich smartfonach i tabletach.
Kod QR (ang. Quick Response Code) jest wynalezionym przez Japończyków kwadratowym kodem kreskowym. Mimo że technologia ta istnieje na rynku już od 1994 roku, dopiero popularyzacja smartfonów w ciągu kilku ostatnich lat przyczyniła się do jej prawdziwego rozwoju.
Proste rozwiązania
Technologia kodów QR jest dostępna na licencji otwartej, można więc tworzyć je samemu przy użyciu dostępnych w sieci darmowych generatorów. Zasada działania kodu QR nie różni się zbytnio od tradycyjnego kodu kreskowego. Jego budowa pozwala jednak na zapisanie w nim dużo większej ilości danych (do 4296 znaków). Po zeskanowaniu, telefon z odpowiednią aplikacją może wyświetlić zawarty w nim tekst lub dane kontaktowe, otworzyć stronę internetową, nagranie lub film, dokonać płatności, a nawet wysłać wiadomość SMS lub e-mail na zakodowany adres.
Tysiące zastosowań
Kody przyciągają użytkowników swoją oryginalnością, wzbudzają ciekawość i kojarzone są z innowacyjnymi technologiami. W praktyce sprzedażowej oznacza to, że marketingowcy mają do dyspozycji nową metodę prezentacji contentu i treści reklamowych. Z perspektywy klienta korzystanie z kodu jest relatywnie proste i wymaga minimalnych umiejętności technicznych. Wystarczy mieć przy sobie smartfona lub tablet, zeskanować wybrany kod i za pomocą darmowej aplikacji odszyfrować jego zawartość.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.