Informacja zwrotna to tajna broń lidera

SS_54_4.2.jpg

Przez nieumiejętne wykorzystanie feedbacku często bywa on źle kojarzony: z nieobiektywną oceną i krytyką lub z polityką firmy. Autorki książki Feedback (i inne brzydkie słowa) obalają szkodliwe mity i oferują konkretne narzędzia pozwalające na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów, oraz przygotowują nas na otwartą, szczerą i pomocną informację zwrotną. Uczą, jak skutecznie łączyć pochwały z krytyką, by feedback prowadził do eliminacji błędów, wzrostu motywacji i dalszego rozwoju, a nie frustracji i spadku zaangażowania rozmówcy.

Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go... każdego dnia, i to wielokrotnie. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – to wszystko to właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często fałszywe i błędnie kojarzone z krytyką. Feedback – choć czasem trudno się go przekazuje (i odbierać!) – ma kluczowe znaczenie dla wyników i dla procesu doskonalenia się człowieka. By móc się rozwijać i osiągać postępy, potrzebujemy bowiem zewnętrznego impulsu, który pomoże wytyczyć właściwy kierunek działań. A należycie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna to tak naprawdę jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju.

Dobre praktyki feedbackowe

Autorki nie tylko dokładnie wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy, lecz także przedstawiają pomysły, modele rozmów i ćwiczenia, dzięki którym możemy raz na zawsze uwolnić się od przestarzałych schematów i stosowania nieadekwatnych praktyk. Podpowiadają, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują, jak podczas dawania informacji zwrotnej nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i pozytywnie modelujący zachowania. Przede wszystkim jednak dają konkretne narzędzia oparte na odkryciach naukowych, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów.

Książka Feedback (i inne brzydkie słowa) nie tylko pomoże ci przygotować się do kolejnej rozmowy w sprawie wyników, ale może też odmienić kulturę twojej firmy, tak aby organizacja działała zwinniej, a ludziom pracowało się przyjemniej. Feedbacku nie trzeba się bać!

Tytuł: Feedback (i inne brzydkie słowa)

Autorzy: M. Tamra Chandler, Laura Dowling Grealish

Wydawnictwo: MT Biznes

Liczba stron: 214

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.