Zintegruj program fakturujący z rozwiązaniami e-commerce - multi-integracje. Jak okiełznać najlepsze narzędzia i rozwiązania wspierające e-commerce?

ECOM_16_58.jpg

Szybki rozwój rynku e-commerce

E-commerce jest szybko rozwijającym się rynkiem, na którym powstaje wiele wartościowych narzędzi online – od e-Sklepów (shoplo.com, sky-shop.pl itp), przez platformy do zarządzania sprzedażą wielokanałową (baselinker.com, erpbox.pl), firmy kurierskie (furgonetka.pl), po analitykę okołosprzedażową i automatyczne modyfikowanie ofert (zmiany kursów walut, zmiana cen przez konkurencję, wzmianki o twojej firmie w social mediach - liveprice.pl, brand24.pl). Do tego dochodzą liczne marketplace’y, które starają się jak najbardziej wyjść do klienta i ułatwić mu wybór oferty i sprzedaż. Z drugiej strony rygory prawne i krytyczność działania głównych procesów przedsiębiorstwa powodują, że bardzo szerokie zastosowanie mają popularne już od lat systemy fakturujące, nazywane bardziej technicznie ERP (ang. Enterprise Resource Planning), które skupiają się na operacyjnej stronie przedsiębiorstwa.

Ekosystem e-commerce dla ERP

Oprogramowanie fakturujące (jak np. Insert Subiekt GT, Comarch Optima ERP, WAPRO Mag – dawny Wf-Mag) nie pozwala na łatwy dostęp do szerokiego świata e-commerce. Część rozwiązań sprzedażowych umożliwia integrację z określoną platformą e-Sklepu (np. Comarch ERP Optima wraz z Comarch e-Sklep, czy Sello wraz Subiekt GT). Również część systemów fakturujących posiada kilka swoich modułów zewnętrznych, integrujących konkretny program fakturujący z docelowymi e-Sklepami. Co jednak, jeżeli chcę skorzystać ze wszystkich dobrodziejstw ekosystemu e-commerce? Pozostawić sobie dowolność w wyborze platformy dla e-Sklepu? Zdecydować się np. na sky-shop lub shoplo, ale handlować również na Amazon, Allegro, eBay lub przy wykorzystaniu platform do zarządzania sprzedażą internetową, takich jak BaseLinker, ErpBox, Plentymarkets? Dodatkowo chcę mieć możliwość integracji z platformami do obsługi usług kurierskich (furgonetka.pl) oraz podpiąć monitoring i automatyzację cen przy wykorzystaniu LivePrice. Wszystkie te systemy muszą komunikować się z programem fakturującym, który wymusza regulacje prawne oraz ewidencjonuje całą gospodarkę magazynową.

Potrzeba automatyzacji procesów sprzedaży w sklepie internetowym

Ponieważ często firmy mają tysiące lub dziesiątki tysięcy produktów i obsługują setki zamówień dziennie, to automatyzacja procesu przesyłania produktów, stanów magazynowych oraz zamówień jest nieunikniona. Jeśli dopiero planujemy wejście na szerokie rynki, gdzie czeka nas fala zamówień lub jesteśmy tam już jedną nogą (np. zatrudniając 4 osoby tylko do przepisywania zamówień), wówczas zaczynamy myśleć o automatyzacji. Bogactwo ekosystemu e-commerce powoduje, że najczęściej przedsiębiorcy posiadają kilka lub kilkanaście kont na różnych platformach. Tylko zastosowanie multi-integracji daje nam możliwość sprawnego poruszania się po tak bogatej infrastrukturze.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.