E-commerce godny zaufania
- Jak budować zaufanie w e-commerce?
- O jakie elementy strony zadbać, by wzbudzić zaufanie klientów?
- Jak utrzymywać zaufanie stałych klientów do e-commerce?
Samo zbudowanie widoczności w e-commerce w organicznych oraz płatnych wynikach wyszukiwania nie wystarczy, by przyciągnąć klienta i zachęcić go do zakupu. Na decyzje zakupowe klientów wpływa wiele elementów, a jednym z nich jest zaufanie, które wzbudza witryna sklepu oraz zespół odpowiedzialny za obsługę. Jak budować zaufanie w sklepie internetowym i o jakie elementy strony zadbać?
Zaufanie – podstawa sukcesu w e-commerce
Zdobycie zaufania przez internet jest jeszcze trudniejsze od zdobywania zaufania w sposób tradycyjny, ze względu na brak możliwości rozmowy „twarzą w twarz”. Wizytówką, która powinna budować zaufanie, jest zarówno twoja strona internetowa, jak i zespół obsługi klienta. Dzięki nim możesz wyeliminować lub ograniczyć obawy użytkowników związane z zakupem produktu, bez fizycznego kontaktu z nim. Jak zadbać o te elementy w sklepie internetowym, by pracowały na zaufanie klientów? Sprawdźmy.
1. Zadbaj o użyteczność (UX) i design
Wielu klientów w internecie kupuje oczami – jako właściciel firmy e-commerce możesz to wykorzystać, by budować zaufanie użytkowników. Elementem wzmacniającym zaufanie jest budowa użytecznego sklepu internetowego i zadbanie o jego nowoczesny design. Co sprawia, że witryna e-commerce jest użyteczna? To m.in.:
- przystosowanie do urządzeń mobilnych,
- szybki czas ładowania strony,
- dostępność przycisków i umieszczenie ich w miejscach, w których użytkownik się ich spodziewa,
- prosty, zrozumiały język na stronie, pozbawiony żargonu,
- prosty, intuicyjny projekt witryny.
2. Przygotuj profesjonalne zdjęcia produktowe
Jednym z elementów, które mogą wzbudzić zaufanie i zwiększyć sprzedaż w e-commerce, są także autorskie zdjęcia produktowe. Zrezygnuj z materiałów stockowych oraz pochodzących od producentów – przygotuj własne zdjęcia prezentujące produkt:
- na białym tle,
- z różnych perspektyw (najlepsze są zdjęcia 360 stopni).
Dobrym rozwiązaniem są także zdjęcia:
- kontekstowe, które prezentują produkt w trakcie korzystania z niego, np. zdjęcia robota planetarnego w trakcie użytkowania czy zdjęcia mebli zaprezentowanych w pokoju;
- uwzględniające produkty kompatybilne, co może wspierać cross-selling.
3. Wyeksponuj najczęściej kupowane produkty
Chcesz wzbudzić zaufanie i zwiększyć sprzedaż już na stronie głównej? Wyeksponuj najczęściej kupowane produkty, na przykład poprzez stworzenie sekcji „Bestsellery” lub „Inni klienci kupili także”. Dotrzesz w ten sposób do klientów, którzy nie są przekonani, jaki produkt wybrać lub rozważają dokupienie innych produktów niż te, które już wybrali.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.