E-commerce godny zaufania

  • Jak budować zaufanie w e-commerce?
  • O jakie elementy strony zadbać, by wzbudzić zaufanie klientów?
  • Jak utrzymywać zaufanie stałych klientów do e-commerce?
ECOM_21_3.jpg

Samo zbudowanie widoczności w e-commerce w organicznych oraz płatnych wynikach wyszukiwania nie wystarczy, by przyciągnąć klienta i zachęcić go do zakupu. Na decyzje zakupowe klientów wpływa wiele elementów, a jednym z nich jest zaufanie, które wzbudza witryna sklepu oraz zespół odpowiedzialny za obsługę. Jak budować zaufanie w sklepie internetowym i o jakie elementy strony zadbać?

Zaufanie – podstawa sukcesu w e-commerce

Zdobycie zaufania przez internet jest jeszcze trudniejsze od zdobywania zaufania w sposób tradycyjny, ze względu na brak możliwości rozmowy „twarzą w twarz”. Wizytówką, która powinna budować zaufanie, jest zarówno twoja strona internetowa, jak i zespół obsługi klienta. Dzięki nim możesz wyeliminować lub ograniczyć obawy użytkowników związane z zakupem produktu, bez fizycznego kontaktu z nim. Jak zadbać o te elementy w sklepie internetowym, by pracowały na zaufanie klientów? Sprawdźmy.

1. Zadbaj o użyteczność (UX) i design

Wielu klientów w internecie kupuje oczami – jako właściciel firmy e-commerce możesz to wykorzystać, by budować zaufanie użytkowników. Elementem wzmacniającym zaufanie jest budowa użytecznego sklepu internetowego i zadbanie o jego nowoczesny design. Co sprawia, że witryna e-commerce jest użyteczna? To m.in.:

  • przystosowanie do urządzeń mobilnych,
  • szybki czas ładowania strony,
  • dostępność przycisków i umieszczenie ich w miejscach, w których użytkownik się ich spodziewa,
  • prosty, zrozumiały język na stronie, pozbawiony żargonu,
  • prosty, intuicyjny projekt witryny.

2. Przygotuj profesjonalne zdjęcia produktowe

Jednym z elementów, które mogą wzbudzić zaufanie i zwiększyć sprzedaż w e-commerce, są także autorskie zdjęcia produktowe. Zrezygnuj z materiałów stockowych oraz pochodzących od producentów – przygotuj własne zdjęcia prezentujące produkt:

  • na białym tle,
  • z różnych perspektyw (najlepsze są zdjęcia 360 stopni).

Dobrym rozwiązaniem są także zdjęcia:

  • kontekstowe, które prezentują produkt w trakcie korzystania z niego, np. zdjęcia robota planetarnego w trakcie użytkowania czy zdjęcia mebli zaprezentowanych w pokoju;
  • uwzględniające produkty kompatybilne, co może wspierać cross-selling.

3. Wyeksponuj najczęściej kupowane produkty

Chcesz wzbudzić zaufanie i zwiększyć sprzedaż już na stronie głównej? Wyeksponuj najczęściej kupowane produkty, na przykład poprzez stworzenie sekcji „Bestsellery” lub „Inni klienci kupili także”. Dotrzesz w ten sposób do klientów, którzy nie są przekonani, jaki produkt wybrać lub rozważają dokupienie innych produktów niż te, które już wybrali.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.