Docierać dalej
- Jak wykorzystać model store-in-store do zwiększenia sprzedaży?
- W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach?
- Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty?
Rozszerzanie zasięgów sprzedaży może się odbywać na różne sposoby: poprzez wchodzenie na inne rynki, modyfikację grup docelowych oraz tworzenie nowych produktów i usług. Rozbudowa asortymentu to coraz bardziej widoczny trend, szczególnie w branży e-commerce. Marki dodają nowe kategorie produktów, dzięki czemu w jednym sklepie można kupić o wiele więcej, niż zakładała pierwotna oferta. W jaki sposób wykorzystać moc słowa do komunikowania zmian? Jak skutecznie weryfikować potrzeby odbiorców, żeby odpowiadać na nie konkretnymi rozwiązaniami?
Jak zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do grona nowych grup odbiorców?
Jedną ze strategii zwiększenia sprzedaży jest metoda store-in-store. Częściej spotykana nadal za granicą, natomiast w ostatnim czasie wykorzystywana również przez polskie przedsiębiorstwa. To rozwiązanie polega na dystrybucji produktów danej marki w innym sklepie o podobnej działalności lub z tej samej branży. Taka koncepcja, określana mianem także shop-in-shop, umożliwia wyposażenie przestrzeni sklepu asortymentem partnera handlowego, dając mu możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, a konsumentom powiększenia koszyka o dodatkowe produkty, np. uzupełniające lub znajdujące się w podobnej kategorii.
Jakie są plusy takiego rozwiązania dla firm?
- Korzyści finansowe dla obu stron związane m.in. z kosztem najmu.
- Wspólne działanie dwóch marek pozwalające zwiększyć rentowność.
- Możliwość dotarcia i pozyskania nowych odbiorców.
- Zwiększenie atrakcyjności oferty w oczach klientów.
- Szansa dla mniej znanej marki na zdobycie uznania w oczach klientów i większą rozpoznawalność.
Dobrym pomysłem na dotarcie do większej liczby klientów jest również sprzedaż na platformach typu marketplace. Na to rozwiązanie decyduje się coraz więcej firm, ponieważ liczba korzyści jest duża. To przede wszystkim gotowe miejsce do sprzedaży w bardziej rozpoznawalnym i większym e-commercie, łatwa nawigacja i obsługa panelu administratora, dostęp do bazy lojalnych klientów, a także brak konieczności szukania nowych konsumentów czy zabiegania o ruch na stronie oraz prowadzenia działań marketingowych, jak i sprzedażowych w celu ich pozyskania. Ten sposób cieszy się dużą popularnością przede wszystkim wśród marek, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sprzedażą online, lub firm, chcących poszerzyć grono odbiorców, a także zwiększyć sprzedaż w różnych kanałach.
Warto również zwrócić uwagę na usługi click & collect oraz efekt ROPO i reverse ROPO. To pierwsze z biznesowego punktu widzenia stanowi ciekawy sposób na zmniejszenie liczby porzucanych koszyków, dzięki czemu rośnie szansa na doprowadzenie transakcji do finału. Opcja dotknięcia i obejrzenia produktów fizycznie jest bardziej zachęcająca dla odbiorcy oraz zwiększa szansę na podjęcie pozytywnej decyzji o zakupie. Co więcej, pozwala również zmniejszyć liczbę składanych reklamacji i zwrotów oraz utrzymać poziom zadowolenia wśród konsumentów. Na takie rozwiązanie stawia już większość e-sklepów, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby oraz preferencje odbiorców kupujących w kanale online. Natomiast drugie zjawisko — ROPO (skrót od Research Online, Purchase Offline, czyli wyszukaj w internecie, kup w sklepie i odwrotnie – reverse ROPO) – zależy m.in. od osobistych przekonań klienta, wartości koszyka czy kategorii zamawianego produktu. Jednak oba od kilku lat znacząco wpisują się w zachowania konsumenckie i nie należy ich pomijać.
Co zrobić, aby efekt reverse ROPO przekuć na sukces w sprzedaży?
Duże znaczenie ma responsywność strony, intuicyjny układ sklepu internetowego, który umożliwi odbiorcy łatwe nawigowanie po nim, oraz rzetelne, wiarygodne i dobrze przygotowane treści, m.in. opisy produktów, kategorii czy artykuły poradnikowe ze wskazówkami odnoszącymi się do oferowanego asortymentu. Dobrze przygotowany content, stworzony z myślą o użytkowniku, odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki, jest szansą dotarcia do większej liczby klientów, utrzymania pozycji na rynku, a finalnie zwiększenia sprzedaży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.