Techniques for exerting influence in sales

The skillful use of influence exerting techniques not only allows for more and better sales, but also allows salespeople to recognize and respond to attempts at manipulation from the client. How can you ethically, morally, and effectively influence clients?

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_03_02.jpg

The international market is becoming more and more mature. Thus, the time of relationship-based sales is ending. Sales results increasingly depend on the quality of the products or services sold, not on personal relationships. Having a good relationship with your client means that your meetings will be pleasant, but it doesn’t mean that they’ll be buying again. That's why you have to learn to talk about your product or service effectively, which means you need to be aware of how your words and actions affect the client.

Sales awareness

Every salesperson aims to achieve the highest sales results. If you want to achieve results on a regular basis, you need to set goals on both the strategic and the operational level and effectively implement them by consciously influencing the client's decisions.

Strategic goals focus on supporting the development of the client's business through your activities, e.g. building customer awareness of a specific product so that they in turn recommend the product to their clients.

Operational goals are actions taken during meetings with the client, e.g. information about promotions, new products, additional services provided, or interesting information about the company.

By working on both operational and strategic goals, you’ll be able to consciously arrange activities to achieve these goals. Only awareness of goal-oriented activities will enable you to work with the customer with sales tools and techniques.

Each strategic goal consists of several operational goals. The more precisely you define such goals (such as using the SMART method), the more consciously you will exert influence with the client. Thanks to your real impact on their operations, your client will feel that you’re a part of building their business.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.