Klienci z różnych stron świata: Argentyna
- W jaki sposób komunikować się z kontrahentami z Argentyny?
- Jaka etykieta biznesowa obowiązuje w kontaktach z nimi?
- Jak wygląda porównanie kultur Polski i Argentyny według modelu kulturowego Geerta Hofstede?
Chyba nie trzeba przytaczać powodu, dla którego opisujemy tym razem Argentynę! Wielu z nas ten kraj kojarzy z piłką nożną. Przez samych Argentyńczyków sport ten jest uważany za narodowy, jest niemalże religią. Po niedawnym zwycięstwie w Mistrzostwach Świata jest jeszcze większym powodem do dumy, a Diego Maradona czy obecnie Messi uważani są za bohaterów narodowych. Cóż, przynajmniej będziemy mieć bardzo dobry temat do rozmów z argentyńskimi kontrahentami. A nawiązywanie dobrych i bliskich relacji jest kluczowe w kontaktach z Argentyńczykami.
Oprócz przedstawicieli świata futbolu, wśród osób, które rozsławiły Argentynę na arenie międzynarodowej niejeden z nas wymieni papieża Franciszka. Gdybyś miał dać swoją odpowiedź w Familiadzie na pytanie, z czego jeszcze słynie Argentyna, zakładam, że wysoko byś zapunktował, podając odpowiedzi: argentyńskie tango, najlepszej jakości wołowina czy świetne wino.
Argentyna to kraj wielu możliwości, mimo ciągłych kryzysów, przez które przechodzi. Do najważniejszych filarów argentyńskiego przemysłu należą rolnictwo, sektory wydobywczy i turystyczny. Obok nich jako ważne można wymienić także: przetwórstwo spożywcze, sektor Fin Tech oraz inwestycje w infrastrukturę. Tak jak w przypadku każdego nowego rynku i odmiennej kultury, warto się zapoznać z najważniejszymi różnicami, aby nie popełnić żadnych gaf i zwiększyć swoją szansę na osiągnięcie sukcesu.
Relacyjność
Jak wiele latynoskich kultur, także Argentyna charakteryzuje się wysokim stopniem relacyjności. Nawiązywanie bliskich relacji jest kluczowe w biznesie. Relacje interpersonalne znaczą więcej niż zadaniowość. Nie oznacza to oczywiście, że tego typu kultury nie są efektywne, ale za to nie szczędzą czasu na poznanie drugiej osoby i oparcie relacji biznesowych na wcześniej zbudowanej „przyjaźni”. Kontakty, polecenia, rekomendacje są istotne. Szacunek okazywany drugiej osobie jest ważny na tyle, że nie uznaje się publicznej krytyki lub jakichkolwiek niekomfortowych konfrontacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.