Facebook jako narzędzie do generowania sprzedaży
Nasz menedżer ds. social media patrzy na media społecznościowe jako na narzędzie zasięgowe, służące przede wszystkim do budowania wizerunku i reklamy. Mnie jako dyrektora sprzedaży mniej interesuje liczba polubień, komentarzy i udostępnień, ważniejszy jest zwrot z inwestycji i liczba wygenerowanych np. dzięki Facebookowi leadów.
Obawy szefów sprzedaży względem mediów społecznościowych znam już bardzo dobrze. Argumenty na „nie” najczęściej wskazują na to, że portale społecznościowe świetnie sprawdzają się w przypadku dużych masowych marek, ale nie produktów skierowanych do klienta biznesowego czy usług, że użytkownikami portali społecznościowych są głównie ludzie młodzi, więc nie ma sensu uruchamiać profilu firmy, jeżeli produkt skierowany jest do osób z grupy wiekowej 40+, a liczba fanów nie przekłada się na realną sprzedaż. Staram się je obalać, pokazując prostą zasadę generowania sprzedaży w Internecie, którą zdefiniował guru cyfrowej analityki, Avinash Kaushik.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.