Big Data w osiedlowym sklepie
- Czy właściciel małego sklepu może mieć więcej informacji o rynku lokalnym niż dyrektor dużej, zorganizowanej sieci handlowej?
- Jak wykorzystać nowe technologie w budowaniu przewagi konkurencyjnej niezależnego detalisty?
Postęp technologiczny zmienił branżę handlową nie do poznania. Zaawansowane rozwiązania e-commerce czy komunikacja mobilna stanowią podstawę wielokanałowych strategii komunikacji z klientem i są codziennością na rynku B2C. W Eurocash Dystrybucja, za pomocą innowacyjnych narzędzi digital, mamy ambicję w podobny sposób zrewolucjonizować rynek B2B FMCG.
Innowacje napędzają niezależny handel
Niezależne małe i średnie sklepy są główną siłą polskiego handlu – stanowią ¾ sklepów spożywczych i generują ponad 97 mld zł obrotu rocznie (40% rynku FMCG)*. Jednak w walce o klienta wciąż muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Jak budować ich przewagę konkurencyjną? Czy mają szansę w starciu z handlem zorganizowanym?
Kluczową rolę odgrywają tu nowe technologie. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w doskonale znane z rynku konsumenckiego rozwiązania z dziedziny data science, marketing automation i user experience. Dlaczego nie miałyby się sprawdzić w działaniach B2B jako wsparcie małych, rodzinnych firm detalicznych? Tak narodził się eurocash.pl – prosta i intuicyjna w obsłudze platforma, dzięki której właściciel sklepu niezależnego może nie tylko składać zamówienia, ale także mieć informacje o otoczeniu sklepu, które pozwolą mu lepiej dostosować ofertę do lokalnych konsumentów.
Wielkie rozwiązania w małych sklepach
eurocash.pl pozwala budować przewagę rynkową, oferując użytkownikom dostęp do informacji sprofilowanych na podstawie geolokalizacji sklepu. Mogą oni podejrzeć gazetki konkurencyjnych sieci, sprawdzić demografię konsumentów oraz najchętniej kupowane produkty w danej okolicy. Właściciel sklepu korzystający z nowej platformy wie, które produkty aktualnie są reklamowane w telewizji, zna nowości rynkowe i może skorzystać z bazy ponad 1000 artykułów branżowych i prawnych. Efektywność pracy zapewniają: najszybsza na rynku wyszukiwarka produktów i inteligentne listy zakupowe tworzone codziennie w oparciu o algorytmy przewidujące potrzeby asortymentowe sklepu. W wersji mobilnej umożliwia ona wygodny dostęp do promocji i gazetek hurtowych z funkcją zamawiania towaru „one click” – bezpośrednio ze zdjęcia. Platforma pozwala również na szybką wymianę danych z blisko 70 popularnymi systemami sklepowymi.
Technologia
W eurocash.pl wykorzystaliśmy najnowsze standardy programowania mikro usług (socket.io) odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe, dzięki czemu umożliwia ona m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. eurocash.pl bazuje na najnowszych trendach i standardach user experience (UX) – „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism” – dzięki czemu korzystanie z zaawansowanych rozwiązań jest proste i intuicyjne. eurocash.pl jest w pełni zintegrowany z używanymi systemami ERP i analizami danych – SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing – co z kolei pozwala na tworzenie zindywidualizowanej oferty promocyjnej, uwzględniającej specyfikę potrzeb każdego klienta.