Tajniki analityki
- Na jakie dane z Google Analytics warto zwrócić uwagę, planując swoje działania?
- W jaki sposób wykorzystać dane z Google Analytics do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie?
- Gdzie szukać danych, które wskażą miejsca, w których klienci zdecydowali się na porzucenie strony sklepu?
Kilkaset przeprowadzonych kampanii marketingowych utwierdziło mnie w przekonaniu, że najciekawszym elementem pracy marketera jest dopracowywanie strategii i tworzenie kampanii reklamowych. Boleśnie odczułem również, że jeśli pracując nad kampanią, pominie się analizę danych, to kolejne przedsięwzięcia zawetuje rachunek ekonomiczny. Tymczasem analiza danych to jeden z największych problemów w polskich e-sklepach.
Przewagą Internetu nad światem offline jest możliwość dokładnego mierzenia efektów podejmowanych działań. Tym bardziej zaskakuje fakt, że właściciele e-sklepów tak często zapominają, że warto sięgać po tę broń i wyciągać pożyteczne wnioski z realizowanych przedsięwzięć reklamowych. Podstawowym i najważniejszym narzędziem do analizy danych w e-sklepach jest Google Analytics. Już w 2014 roku firma Conversion zaprezentowała raport pt. „Wykorzystanie narzędzi analityki internetowej”, wykazując, jakim monopolistą stało się narzędzie od giganta z Mountain View. Według danych z tego raportu w aż 89,10% przypadków strony internetowe analizowane były za pomocą narzędzia Analytics. Dane te wystarczą jako uzasadnienie, dlaczego tylko o nim mowa w niniejszym artykule1.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.