Tajniki analityki

  • Na jakie dane z Google Analytics warto zwrócić uwagę, planując swoje działania?
  • W jaki sposób wykorzystać dane z Google Analytics do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie?
  • Gdzie szukać danych, które wskażą miejsca, w których klienci zdecydowali się na porzucenie strony sklepu?
ECOM_01_41.jpg

Kilkaset przeprowadzonych kampanii marketingowych utwierdziło mnie w przekonaniu, że najciekawszym elementem pracy marketera jest dopracowywanie strategii i tworzenie kampanii reklamowych. Boleśnie odczułem również, że jeśli pracując nad kampanią, pominie się analizę danych, to kolejne przedsięwzięcia zawetuje rachunek ekonomiczny. Tymczasem analiza danych to jeden z największych problemów w polskich e-sklepach.

Przewagą Internetu nad światem offline jest możliwość dokładnego mierzenia efektów podejmowanych działań. Tym bardziej zaskakuje fakt, że właściciele e-sklepów tak często zapominają, że warto sięgać po tę broń i wyciągać pożyteczne wnioski z realizowanych przedsięwzięć reklamowych. Podstawowym i najważniejszym narzędziem do analizy danych w e-sklepach jest Google Analytics. Już w 2014 roku firma Conversion zaprezentowała raport pt. „Wykorzystanie narzędzi analityki internetowej”, wykazując, jakim monopolistą stało się narzędzie od giganta z Mountain View. Według danych z tego raportu w aż 89,10% przypadków strony internetowe analizowane były za pomocą narzędzia Analytics. Dane te wystarczą jako uzasadnienie, dlaczego tylko o nim mowa w niniejszym artykule1.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.