Plan ekspansji transgranicznej
- Jak oferować swoje produkty klientom zagranicznym?
- Który kierunek ekspansji wybrać – wschód czy zachód?
- Jak sprawić, aby logistyka nie stała się piętą achillesową naszego międzynarodowego biznesu?
Marzeniem wielu właścicieli sklepów internetowych jest podbój transgranicznych rynków. Jednak strona internetowa w obcym języku to za mało. Aby odnieść sukces w cross-border e-commerce, warto przeprowadzić szczegółową analizę, zadbać o efektywną kosztowo logistykę oraz poznać działanie takich serwisów jak Amazon czy eBay.
Badania pokazują, że współcześni konsumenci chętnie kupują online. Według statystyk Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przeciętny europejski klient wydaje na zakupy w sieci ponad 1500 euro rocznie. Dostrzegając spory potencjał biznesowy, wielu przedsiębiorców chce ugryźć jak największy kawałek e-commerce’owego tortu. Na polskim rynku błyskawicznie pojawiają się kolejne marki, oferujące swoje produkty za pośrednictwem sklepów internetowych. W efekcie właściciele sklepów online muszą walczyć o uwagę użytkownika, a spora konkurencja sprawia, że wielu nowym markom trudno utrzymać się na rodzimym rynku.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.