Odpowiedzialność za przesyłkę
- Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu: e-sprzedawca czy firma kurierska?
- W jakich przypadkach sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?
- Czy sprzedawca może skutecznie uchylić się od odpowiedzialności przez odpowiednie zapisy w regulaminie sprzedaży?
Sprzedawcy internetowi, prowadząc sprzedaż wysyłkową, muszą się liczyć z ryzykiem uszkodzenia towaru podczas transportu. Wielu jednak nie zdaje sobie sprawy, że zazwyczaj to właśnie oni będą ponosić odpowiedzialność za uszkodzenie lub zniszczenie przesyłki.
Coraz więcej ludzi rezygnuje z tradycyjnych zakupów w sklepach na rzecz nabywania towarów przez Internet. Wygoda, brak konieczności oczekiwania w długich kolejkach oraz ogromny wybór produktów oferowanych przez sprzedawców internetowych kuszą nowych klientów. Mając na uwadze postępującą informatyzację życia społecznego, wydaje się, że prowadzenie sprzedaży wysyłkowej przez Internet jest koniecznym warunkiem funkcjonowania przedsiębiorcy na rynku i odpowiedzią na oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów. Należy jednak pamiętać, że decydując się na prowadzenie e-sklepu, sprzedawca jest zmuszony do korzystania z usług różnych przewoźników, których zadaniem jest dostarczenie sprzedanego towaru do klienta. Co w sytuacji, gdy w czasie transportu towar ulegnie uszkodzeniu?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.