Revisit the follow up!

To be in with a chance of making a sale, you need to follow up on leads. If you don’t, then you lose the connection, and the lead goes cold. Yes, I know you know that. But are you doing it? Enough?

SELL_7_26.jpg

Sales legend has it that it takes 5-8 minimum follow-ups to make a sale.

It turns out this hasn’t been proven but I’m of the strong opinion that it is correct. And frankly, if you don’t follow up and they don’t buy, it’s a quick win to try and convert them by adding more steps into your sales process.

If you don’t ask, you don’t get, basically

If you think about your current buyers, you’ll draw the same conclusion – they are, 99% of the time, those you had several follow ups with, chats or meetings.

And – if you don’t follow up – how important is their business to you? If you don’t follow up you’re sending a clear message that you’re not that bothered. Is that the impression you want to give your prospective clients?

Here are a few recent examples of leads being dropped due to a lack of follow up. These are by real salespeople I’ve spoken to in the last few weeks. They are very common, and we can improve on every one of them.

  1. We reply to the web enquiry, giving them prices and details on the option they’ve enquired about. Then we don’t hear back.
  2. I follow up after every meeting with an email and then I forward it to them again if they haven’t replied.
  3. When I follow up by ‘phone they often say ‘leave it with me’

You may be looking at these examples and seeing exactly what can be done, but I guarantee that most salespeople won’t be doing it.

So let’s go over it – humour me.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.